Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Product/brand marketing (3MG521)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG521 - Product/brand marketing, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Produktový marketing, jeho specifika a vztah k firemní strategii. Pojetí produktu. Funkce a role produktového manažera a propojení s plánováním kariéry. Vztah a základní vazby brand managera k ostatním oddělením ve firmy. Kritický vztah marketingu a obchodu.2.Marketingový plán jako prováděcí nástroj strategie na úrovni produktu i jako investiční projekt. Struktura marketingového plánu a jeho praktické využití v brand managementu. SWOT analýza. Analýza trhu a analýza spotřebitele a její rozbor jako základ pro stanovení marketingových cílů a marketingové strategie. 3.Akční plán jako výstup marketingového plánu. Marketingový mix. Finanční analýza a rozbor kalkulace výrobku, zpracování rozpočtu pro budoucí vývoj produktu/značky.4.Sales management a jeho význam pro marketingové procesy. Monitoring spotřebitelského trhu -návštěva terénu, zpráva z terénu jako jeden z nástrojů analýzy trhu pro brand management. Marketing privátních značek. Strategie a komunikace privátních značek. 5.Trade marketing a category management – jejich spolupráce s marketingem. Seznámení se strategiemi pro jednotlivé kategorie a prodejní místa, specifika spotřebitelských trendů a nákupního chování a jeho význam pro brand management.6.Branding. Značka produktu a její význam v brand managementu. Koncept hodnoty značky a její budování v rámci dlouhodobé strategie firmy. Tvorba brand positionng statementu, cíle a poslání značky, základní elementy v komunikace značky. Definice a určení cílové skupiny a její specifika, porozumění potřeb spotřebitele. 7.Briefing. Struktura briefu, jeho funkce a význam v brand managementu. Zaměření na briefing pro nadlinkové a podlinkové agentury. Zpracování a hodnocení de-briefu a jeho význam. Hodnocení úspěšných a neúspěšných spotřebitelských promocí. Důsledky hodnocení promočních spotřebitelských akcí pro budování značky.8.Specifika marketingu neziskových organizací a marketingu non FMCG firmy.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni: -Pochopit klíčové aspekty tvorby přidané hodnoty značky -Navrhnout vhodné nástroje pro zajištění obchodního růstu značky -Navrhnout vhodnou segmentaci a positioning, díky které bude značka maximalizovat svůj ziskový potenciál.-Vysvětlit jakým způsobem maximalizovat synergický efekt z brandingu v dlouhém období a jak promítnout klíčové hodnoty značky do marketingového mixu. -Vysvětlit jaké nástroje lze použít pro stanovení ceny nového produktu na B2B i B2C trhu a pro tvorbu inovativních výrobků.-Pochopit specifika značky na trhu luxusního zboží, B2B, destilátů, automobilů, farmaceutik a řadě dalších trhů.-Připravit vhodný marketingový plán na základě reálného zadání od spolupracující firmy

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4150-5DKELLER, K L.Strategické řízení značky : positioning a hodnota značky, plánování a implementace marketingových programů, měření a interpretace výkonnosti značky, budování a udržení hodnoty značky.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1481-3DKAPFERER, J.The new strategy brand management : creating and sustaining brand equity long term.London:Kogan Page, 2004.0-7494-4283-2DBEST, R J.Market-based management : strategies for growing customer value and profitability.Upper Saddle River:Prentice-Hall, 1999.0-13-014546-7DAAKER, D A.Brand building : budování obchodní značky.Brno:Computer Press, 2003.80-7226-885-6DTAYLOR, D.Brand management : budování značky od vize k cíli.Brno:Computer Press, 2007.978-80-251-1818-4DKARLÍČEK, M. -- KRÁL, P.Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu.Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3541-2DKOTLER, P.Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy.Praha:Management Press, 2000.80-7261-010-4DBÁRTA, V. -- BÁRTOVÁ, H.Homo spotřebitel.Praha:Oeconomica, 2009.978-80-245-1558-8DBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum).Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1275-4

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Martin Machek, Ph.D.

Vyučující

Ing. Daniela KolouchováIng. Martin Machek, Ph.D.