Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingový výzkum (3MG522)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG522 - Marketingový výzkum, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět, definice, proces a typy marketingového výzkumu2. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu v systému marketingové praxe a MIS. 3. Metody kvalitativního výzkumu (skupinové diskuse, individuální rozhovory, projektivní techniky) 4. Základní pojmy a metody kvantitativního výzkumu (pozorování, panel, tazatelské sítě, principy a formy otázek, schéma dotazníku, výběr vzorku, terénní techniky) 5. Techniky sběru kvantitativních dat ( jak - CATI, CAPI, peoplemeter, oční kamera, kde- CLT, inhome.. aj.), metody a techniky pořizování a zpracování informací. Tazatelská síť.6. Problematika zpracování a analýzy informací. Principy interpretace a prezentace výsledků výzkumu.7. Informační prameny, primární a sekundární zdroje informací (mediální, spotřebitelské, syndikované studie), retail audit.8. Výzkum tržního prostředí (U&A, segmentace, lifestyle, trendy,..)9. Výzkum značky (positioning, image, zdraví značky..)10. Výrobkový výzkum (techniky výrobkového výzkumu, strukturní a vizuální design test, studiový test, homeuse test, shelf test)11. Výzkum komunikace (pretesty, postesty, tracking). Efektivita komunikace.12. Cenový výzkum (vnímání ceny, elasticita, substituční efekt, ambivalence, cenové prahy), výzkum tržního potenciálu13. Aplikační oblasti marketingového výzkumu. Právní a etické prostředí, etický kodex, asociace a institucionální uspořádání marketingového výzkumu.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování tohoto kurzu budou studenti umět:- rozlišit, popsat a zvolit vhodnou metodu marketingového výzkumu. - vysvětlit jejich silné stránky i nedostatky, vyhodnotit je podle aktuální situace a výběr vhodné metody zdůvodnit. - zpracovat, prezentovat a obhájit výsledky výzkumného marketingového projektu - správně formulovat klientský brief, navrhnout výzkumný projekt a na základě analýz získaných informací formulovat doporučení pro management.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOZEL, R. -- MYNÁŘOVÁ, L. -- SVOBODOVÁ, H.Moderní metody a techniky marketingového výzkumu.Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3527-6ZKOZEL, R.Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti.Praha:Grada, 2006.80-247-0966-XZFORET, M.Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky.Brno:BizBooks, 2012.978-80-265-0038-4DHAGUE, P.Průzkum trhu : příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů.Brno:Computer Press, 2003.80-7226-917-8DBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum).Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1275-4DBÁRTA, V. -- BÁRTOVÁ, H.Homo spotřebitel.Praha:Oeconomica, 2009.978-80-245-1558-8DSURYNEK, A. -- KAŠPAROVÁ, E. -- KOMÁRKOVÁ, R.Základy sociologického výzkumu.Praha:Management Press, 2001.80-7261-038-4DBeall, A.E. Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses. London. iUniverse, 2010. ISBN: 978-1936236169. DRichterová, Kornélia. Úvod do výskumu trhu. Bratislava. Sprint, 2013. ISBN: 978-80-89393-95-4. DŽák, Štefan. Marketingový výskum v digitálnej ére. Bratislava. Ekonóm, 2014. ISBN: 978-80-225-3902-9.

Požadavky

Součástí předmětu jsou také návštěvy do výzkumných agentur. Doporučujeme ponechat si v rozvrhu volnou vyučovací hodinu před, případně po cvičení.

Garant

Mgr. Radek Tahal, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petra PrůšováMgr. Radek Tahal, Ph.D.Ing. Oldřich Vávra, CSc.