Předmět Segmentace trhu (3MG523)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG523 - Segmentace trhu, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět postihuje marketingový význam a obsah segmentace spotřebních trhů s těsnou návazností na zásadní roli spotřebního chování. Sleduje základní principy, fáze, kritéria segmentace trhu založená na diferencích ve spotřebním chování. Hodnotí možnosti různých segmentačních proměnných. Postihuje hlavní postupy odkrývání tržních segmentů užívané v marketingové praxi, metody získávání a analýzy dat pro segmentaci spotřebních trhů.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti umět:- vysvětlit marketingový smysl procesu segmentace trhu a jeho fáze jako součást cíleného marketing - najit významné segmentační proměnné na základě využití metod marketingového výzkumu - odkrýt tržní segmenty a rozvinout jejich profily jako východisko dalších etap cíleného marketing - aplikovat na uživatelské úrovni metody vícerozměrné statistiky - využít software a databáze kontinuálních výzkumných projektů vhodné pro postižení tržních segmentů
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4150-5ZKOUDELKA, J.Segmentujeme spotřební trhy.Praha:Professional Publishing, 2005.80-86419-76-2ZZAMAZALOVÁ, M. a kol.Marketing.Praha:C.H.Beck, 2010.978-80-7400-115-4ZKOUDELKA, J.Spotřební chování.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1698-1DANTONIDES, G. -- RAAIJ, W F V.Consumer behaviour : a European perspective.Chichester:John Wiley & Sons, 1998.0-471-97513-3DBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum).Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1275-4DDISMAN, M.Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele.Praha:Karolinum, 2011.978-80-246-1966-8DHALEY, R I.Developing effective communications strategy : a benefit segmentation approach.New York:John Wiley & Sons, 1985.0-471-81262-5DHAWKINS, D I. -- MOTHERSBAUGH, D L.Consumer behavior : building marketing strategy.New York:McGraw-Hill/Irwin, 2013.978-0-07-353004-8DJAKUBÍKOVÁ, D.Strategický marketing.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4670-8DKOUDELKA, J. a kol.Marketingový význam body image.Zlín:VeRBuM, 2012.978-80-87500-23-1DMCCARTHY, E J. -- PERREAULT, W D.Základy marketingu.Praha:Victoria Publishing, 1995.80-85605-29-5DSCHIFFMAN, L G. -- KANUK, L L.Nákupní chování.Brno:Computer Press, 2004.80-251-0094-4DSOLOMON, M R.Consumer behaviour : a European perspective.Harlow:Prentice Hall, 2010.978-0-273-71726-3DVYSEKALOVÁ, J.Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují.Praha:Grada, 2004.80-247-0393-9DWEDEL, M. -- KAMAKURA, W A.Market segmentation : conceptual and methodological foundations.Boston:Kluwer Academic Publishers, 2001.0-7923-8635-3DTUČEK, M. -- FRIEDLAENDEROVÁ, H.Evropa na prahu sjednocení : životní úroveň a životní styl ve vybraných zemích východní a západní Evropy.Praha:Median, 2001.80-902847-3-6DArnould, E.J., Price, L., Zinkhan, G.M.: Consumers, McGraw-Hill/Irwin, 2 ed. 2004, ISBN 0-07-253714-0 DAvery, J. , Kozinets, R., , Banwari M., Raghubir,P., Woodside, A.: Consumer Behaviour, International 3rd ed., Open Mentis, Cincinnati 2013, ISBN 978-0-979-1336-4-0DMacDonald, M.: Market segmentation, Wiley; 4th ed., 2012. ISBN 978-1492781745DMyers,J.H.: Segmentation and Positioning for Strategic Marketing Decisions, American Marketing lAssociation, Chicago 1996,ISBN 0877572593
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Jan Koudelka, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Jan Koudelka, CSc.