Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický marketing a inovace (3MG525)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG525 - Strategický marketing a inovace, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Strategické řízení (vize, poslání, cíle, plánování). Strategický marketing a jeho historický vývoj (Kotler, Porter, Ansoff). Vztah mezi strategickým řízením, strategickým marketingem a procesem marketingového řízení. Řízení portfolia. Význam propojení strategického podnikového plánu a marketingového plánu. Vymezení pojmů strategie a taktika.2.Marketingový plán jako hlavní prováděcí nástroj marketingového řízení. Jeho struktura standardní postupy při jeho zpracování. Marketingový plán jako investiční projekt.3.Metody marketingové strategické situační analýzy: SWOT analýza (strategické aspekty a možné pasti), metody portfoliové analýzy a její modifikace (BCG, GE, matice životního cyklu odvětví), analýza tržních mezer – GAP analýza, metoda ABC (Paretto analýza). Benchmarking (jeho přednosti a úskalí). Strategie dle postavení produktu v rámci portfolia.4.Zdroje informací pro strategická marketingová rozhodnutí – marketingový informační systém, marketingový výzkum, predikce tržních trendů.5.Konkurenční prostředí. Analýza prostředí (PEST). Analýza konkurenčních sil podle Portera. Konkurenční strategie. 6.Segmentace, targeting a positioning jako nejčastější strategie v tradičním marketingu. Strategie diferenciace.7.Formulace a vyhodnocení strategií na úrovni marketingového mixu.8.Rozpočet, implementace a kontrola. Scénářové plánování jako zdroj inovací i strategické flexibility v prostředí nejistoty.9.Vývoj a zavádění nových produktů a strategie životního cyklu produktů. Inovace s původem v daném trhu. Inovace s původem mimo daný trh. 10.Limity tradičního marketingového postupu na dnešních trzích. Inovativní marketing (Kotler). Systematický postup při hledání inovací.11.Strategie modrého oceánu – smysluplné inovace a budování dlouhodobě silného konkurenčního postavení na trhu.12.Zásadní význam leadershipu a vedení procesu změn při implementaci strategického marketingového řízení v podnikové praxi.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- definovat klíčovou roli marketingu ve firmě- popsat proces strategického marketingového řízení a jeho složky- vysvětlit rozdíl mezi strategií a taktikou- formulovat marketingové strategie s ohledem na zákazníka i konkurenci- posoudit limity klasického marketingového přístupu- navrhnout hodnotové inovace s použitím vyučovaných systematických postupů- sestavit plán uvedení nového produktu od identifikace tržní příležitosti po jeho implementaci

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4150-5ZKOTLER, P. -- NOVÝ, V.Moderní marketing : 4. evropské vydání.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1545-2ZJAKUBÍKOVÁ, D.Strategický marketing.Praha:Grada, 2008.978-80-247-2690-8DKIM, W C. -- MAUBORGNE, R.Strategie modrého oceánu : umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry.Praha:Management Press, 2005.80-7261-128-3DKOTLER, P. -- TRÍAS DE BES MINGOT, F.Inovativní marketing : jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků.Praha:Grada, 2005.80-247-0921-XDPOTŮČEK, M.Manuál prognostických metod.Praha:Sociologické nakladatelství, 2006.80-86429-55-5DKOTLER, P.Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy.Praha:Management Press, 2000.80-7261-010-4

Požadavky

žádné

Garant

Mgr. Marek Novinský

Vyučující

Mgr. Marek Novinský