Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing & Sales (3MG526)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG526 - Marketing & Sales, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Marketing - vznik, koncepce marketingového řízení, marketingové prostředí, definice strategických a taktických nástrojů marketingu a jejich vztah. 2) Sales / obchod a prodej – charakteristika základních pojmů, vztahů, účastníků a faktorů ovlivňujících provádění obchodních transakcí, historický vývoj, principy a možné přístupy v oblastech obchodu a prodeje, osobní prodej a osobnost obchodníka. 3) Obchodní a marketingové strategie – strategie a taktika, strategie a jejich kvalifikace a vhodnost použití; 4) Výzkum trhu a marketingový informační systém - charakteristika a průběh marketingového výzkumu, hlavní etapy a jejich vzájemné vazby. Zapojení výzkumu do marketingového a obchodního rozhodování. Základní typy výzkumů. 5) Specifika jednotlivých trhů – obchodování na trzích B2B, B2C, B2G a uplatnění rozdílných přístupů a kombinací marketingových nástrojů. Veřejné zakázky, příprava a vedení výběrového řízení, networking. 6) Segmentace trhu - obchodní a marketingový přístup, klasifikace zákazníků a jejich segmentace, segmentace spotřebních a průmyslových trhů.7) Targeting a positioning – charakteristika jednotlivých nástrojů, výběr tržních segmentů (masový, diferencovaný a koncentrovaný marketing), positioning, výběr strategie positioningu, nástroje cíleného marketingu a jejich návaznost na marketingový mix.8) Produkt a produktový management – definice produktu, marketingový mix výrobku a služby, rozhodování o produktovém sortimentu, o konkrétních produktech a jejich atributech, o vývoji, testování a zavádění nových produktů na trh a o řízení produktů v průběhu celého jeho životního cyklu. 9) Cena – marketingový a obchodní význam, druhy cen, interní a externí faktory ovlivňující způsob stanovení ceny, metody tvorby cen, cenové strategie (nové produkty, výrobkové řady), cena a konkurence. 10) Distribuce– distribuční strategie a jejich využití v praxi.11) Marketingová komunikace na podporu obchodu – charakteristika jednotlivých prvků marketingového komunikačního mixu, navržení optimálního složení prvků komunikačního mixu pro podporu obchodu. Posouzení komunikačních aktivit z etického a legislativního hlediska. 12) Marketingový plán a jeho souvislost s obchodním plánem – marketingový plán jako hlavní prováděcí nástroj marketingového řízení. Jeho struktura a standardní postupy při jeho zpracování.13) Etické aspekty marketingu a prodeje.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni: popsat vzájemný vztah mezi marketingem a prodejem (obchodem); kategorizovat a aplikovat typy marketingového výzkumu; navrhnout vhodnou obchodně-marketingovou strategii;  navrhnout a vyhodnocovat marketingový a obchodní plán ; využívat taktické a strategické marketingové nástroje v praxi;  řešit etické problémy v oblasti marketingu a prodeje.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZLIMBECK, M.Velká kniha o prodeji.Praha:Grada Publishing, 2014.978-80-247-4095-9ZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4150-5DKARLÍČEK, M. a kol.Základy marketingu.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4208-3DTOMEK, G. -- VÁVROVÁ, V.Marketing od myšlenky k realizaci.Praha:Professional Publishing, 2011.978-80-7431-042-3DJAKUBÍKOVÁ, D.Strategický marketing.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4670-8DKARLÍČEK, M. -- KRÁL, P.Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu.Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-3541-2DBÁRTA, V. -- BÁRTOVÁ, H.Homo spotřebitel.Praha:Oeconomica, 2012.978-80-245-1822-0DBÁRTOVÁ, H. -- KOUDELKA, J. -- BÁRTA, V.Chování spotřebitele a výzkum trhu.Praha:Vysoká škola ekonomická, 2002.80-245-0410-3DVYSEKALOVÁ, J.Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky".Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3528-3DCHRISTOPHER, M.Logistika v marketingu.Praha:Management Press, 2000.80-7261-007-4DVYSEKALOVÁ, J. -- MIKEŠ, J.Reklama. Jak dělat reklamu.Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-3492-7DPUTNOVÁ, A. -- SEKNIČKA, P.Etické řízení ve firmě : nástroje a metody : etický a sociální audit.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1621-3

Požadavky

žádné

Garant

Ing. David Říha, Ph.D., MBA

Vyučující

Ing. David Říha, Ph.D., MBA