Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika a marketing médií (německy) (3MG624)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG624 - Ekonomika a marketing médií (německy), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Uvedení do problematikyOrganizačni body, vstup do tématiky - definice ekonomiky informací a druhů médií; první strategické otázky v souvislosti s aktuálním vývojem. Strukturální změny v užívání médiíVyužívání médií: digitální vs tištěné - online vs offline - staré vs mladé. Telekomunikace jako předpoklad moderního využívání médií; Reding-Skills vs Computer-Skills. Content-MarketingProdej, distribuce etc. redakční látky / obsahu. Redakční látka jako součást hotnototvorného řetezce v redakcích. Praktické příklady s pomocí 3*3- a "vrtulového" (Propeller) modelu. Strukturální zmény reklamního trhuReklamní mix a účinnost reklamy - digitální vs tištěné - online vs offline - staré vs mladé. Skupiny podle socio-demografických hledisek a alternativní definice cílových skupin.Marketing inzerceReklamní trh v mediální oblasti; používání reklamy; prodej reklamních ploch na příkladu marketingu inzerce. Organizace a management v mediálním podnikuOrganizace jako základ pro inovace - klasické organizační formy vs moderní na produkt orientované přístupy - na příkladu redakce a newsroom. Vývoj vlastních přístupů. Demokratizace medií I - alternativní modely redakcíKlady a zápory citizen journalismu z pohledu ekonomiky médií: peer-2-peer, Foren, Chatrooms, Blogs. Demokratizace medií II - portály uživatelůJe odborné nakladatelství schopno přežít? Portály uživatelů vs branded content na příkladech: Ciao vs Stiftung Warentest, Wikipedia vs Encyklopedická nakladatelství. Vývoj strategií v contentové ekonomiceStrategické obchodní oblasti podle McKinsey a BCG; marketingové strategie podle Ansoffa; dlouhodobé následky pedagogiky médií.Závěrečný pohovorSouhrn a praktická aplikace probrané látky na konkrétním případu (příklad).

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět: - popsat využití marketingu v médiích - popsat strukturální změny v užívání médií- popsat strukturální změny reklamního trhu- vysvětlit marketingové strategie využívané v médiích- aplikovat získané znalosti v praxi

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSTEINIGER, C.Medienmärkte, Medienwettbewerb, Medienunternehmen, die ökonomischen Institutionen des deutschen dualen Rundfunksystems aus Sicht der Akteure.2005.3889273211ZRUß, -- MOHL, S.Journalismus - Das Hand und Lehrbuch.2003.DJONES, J P.Macht sich Werbung bezahlt? : Die Praxis erfolgreicher Kommunikation: 19 beispielhafte Kampagnen.Frankfurt am Main:Campus, 1991.3-593-34501-3DMedienmoguln, Meinungsmacher,Marktbeherrscher: Wer bestimmt die internationale Medienszene?.1997.3453123115

Požadavky

žádné

Garant

Ing. David Říha, Ph.D., MBA

Vyučující

Ing. David Říha, Ph.D., MBA