Předmět Současná témata ve spotřebním chování (anglicky) (3MG637)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG637 - Současná témata ve spotřebním chování (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Spotřeba jako kulturní proces.2. Spotřební chování a postmoderní společnost: podmínky a problematiky, postmoderní kultura jako kultura spotřební, vzestup spotřební kultury. 3. Problematizace definice spotřebního chování: překonání chápání spotřebního chování jako kupního aktu - získávání, konzumace, vlastnictví a odstraňování věcí jako součást spotřebního chování4. Teorie spotřební kultury a její pozice v rámci výzkumu spotřebního chování5. Sociohistorická podmíněnost spotřebního chování6. Tržní ideologie a interpretativní strategie spotřebitelů7. Identita spotřebitelů a trh8. Tržní uskupení: “kmeny” spotřebitelů, “brand communities” a spotřební subkultury9. Kvalitativní výzkum spotřebního chování: úvod do metod, etiky a plánování výzkumu
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti umět- vysvětlit současné koncepty a teorie spotřebního chování - využít metody výzkumu spotřebního chování - vysvětlit metody interpretativního výzkumu chování spotřebitele - vytvářet marketingové strategie, vycházející z aplikací výzkumných metod
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSOLOMON, M.Consumer Behavior.2004.0131404067DAnthony Giddens, Modernity and Self-Identity: Self and Society in the Late Modern Age, 1991, ISBN 804719446DArnould, E. and C. Thompson (2005). Consumer Culture Theory (CCT): Twenty Years of Research. Journal of Consumer Research 31: 868-882DDon Slater, Consumer Culture and Modernity,1997, ISBN 745603041DFirat, F. and A. Venkatesh (1995). Liberatory Postmodernism and the Reenchantment of Consumption. Journal of Consumer Research 22: 239-267DGrant McCracken, Culture and Consumption II,2005, ISBN 025321761XDGrant McCracken, The Long Interview, 1988, ISBN 803933533DMcCracken, G. (1986), “Culture and Consumption: A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods,” Journal of Consumer Research, 13 (june), 71-84DMichael Solomon et al.: Consumer Behaviour: A European Perspective (part E), 2009 ISBN 027371726XDRussell W. Belk (ed.), Handbook of Qualitative Research Methods in Marketing, 2006, ISBN 1847209580DShor, Juliet and Holt, Douglas B. eds., Consumer Society Reader 2001, ISBN 1565845985DSchouten, J.W. and J.H. McAlexander (1995). Subcultures of Consumption: An Ethnography of the New Bikers. Journal of Consumer Research. 22:1, 43-61
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Jan Koudelka, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Jan Koudelka, CSc.