Předmět Strategický marketing v simulacích (anglicky) (3MG639)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG639 - Strategický marketing v simulacích (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Představení konkrétního zadání strategické hry Markstrat (StratX), odsouhlasení pravidel hry simulace, rozdělení do teamů, představení celého konceptu seminářů, jejich obsah a způsob vyhodnocení. 2. Marketingová segmentace trhu - jakožto hlavní nástroj pro definici cílové skupiny, její velikosti, tržní příležitosti. 3. Produktová strategie – správná volba produktové strategie pro vybraný cílový segment na trhu, inovace, diferenciace vůči konkurenci, respektování tržních trendů, odhadování budoucích trendů a míra jejich monetizace.4. Závislosti prvků marketingového mixu – Určení optimální cesty, JAK doručit svou strategii do reality.5. R&D I – výzkum a vývoj jako součást life cycle managementu. 6. R&D II – reakce na vstup do dalšího odvětví v simulaci Markstrat.7. Human Resources – typy manažerského řízení, volba správného mixu přímé a nepřímé obchodní sítě.8. Brand – značka, jako základní diferenciátor každé společnosti.9. Výzkum trhu – trendy ve výzkumu trhu jakožto cesta ověřování postojů zákazníků ke značce/produktu. 10. Distribuce – volba / změna distribuční strategie v závislosti na změně strategie společnosti11. Operational Review – shrnutí dosavadního vývoje simulace Markstrat (každé skupiny) před simulovanou skupinou Investorů – přednáška v prostorách společnosti Vodafone12. Test a uzavření simulace Markstrat – prověření získaných znalostí formou testu, prezentace finálních výsledků strategické hry Markstrat a sběr zpětné vazby. Povinnou výbavou studentů je notebook, na který bude simulace nainstalována. Studenti si musí licenci zakoupit. Cena jedné licence se pohybuje kolem 45€. V této částce je software a manuál simulace.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět: - vysvělit důležitost strategického marketingového řízení pro existenci firmy- popsat kritéria pro měření efektivity strategických marketingových rozhodnutí- předpovídat dopady strategických marketingových rozhodnutí- aplikovat celou škálu strategických variant v marketingové praxi
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G.Principles of marketing.Boston:Pearson, 2012.978-0-273-75243-1DKOTLER, P.Marketing management.Paris:Pearson Education, 2006.2-7440-7143-9DCHERNEV, A.Strategic marketing management.[Inited States]:Crebellum Press, 2011.978-1-936572-00-7DGILLIGAN, C. -- WILSON, R M S.Strategic marketing planning.Oxford:Butterworth-Heinemann, 2009.978-1-85617-617-0
Požadavky
Každé cvičení je rozděleno do 2 částí. První část je věnována úvodu do dané problematiky z pohledu konkrétní praktické zkušenosti přednášejícího, druhá část je pak věnována tématu konkrétní simulace a práci v teamech.
Garant
doc. Ing. Miroslav Karlíček, Ph.D.
Vyučující
Ing. David Duroňdoc. Ing. Miroslav Karlíček, Ph.D.