Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mikroekonomie (3MI403)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MI403 - Mikroekonomie, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

a. Chování spotřebitele - kardinalistický a ordinalistický model optima spotřebitele b. Formování poptávky, vlastnosti poptávky c. Rozhodování spotřebitele v podmínkách rizika d. Příčiny existence firmy, časový horizont v rozhodování firmy, produkční analýza, volba technologie e. Náklady firmy v krátkém a dlouhém období. Příjmy firmy a maximalizace zisku f. Dokonale konkurenční firma a trh. Formování konkurenční individuální nabídky, konkurenční tržní nabídka v krátkém období a dlouhém období g. Tržní struktury: monopol, monopolistická konkurence, modely oligopolu h. Alternativní teorie firmy i. Individuální a tržní poptávka na dokonale a nedokonale konkurenčním trhu práce j. Individuální a tržní nabídka na dokonale a nedokonale konkurenčním trhu práce k. Rozhodování subjektů na trzích kapitálu l. Všeobecná rovnováha a alokační efektivnost, efektivnost a spravedlnost m. Limity trhu (externality, veřejné statky, asymetrie informací, mikroekonomické působení vlády) n. Poznámka: požadovaný rozsah znalostí a dovedností pro úspěšné absolvování kursu: matematika na úrovni kursu 4MM101 Matematika pro ekonomy; ekonomie na úrovni kursu 3MI101 Mikroekonomie I.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - vysvětlit principy mikroekonomické teorie; - popsat a rozlišit jednotlivé mikroekonomické modely; - vysvětlit analytické nástroje; - posoudit vliv změn reálných ekonomických proměnných na chování jednotlivců a firem;- aplikovat analytické koncepty chování spotřebitele při posuzování zákazníků; - identifikovat různě citlivé skupiny zákazníků; - uplatnit nástroje mikroekonomické analýzy v rozhodovacích problémech při řízení podniku;- aplikovat znalosti teoretických konceptů při studiu odborných ekonomických předmětů

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZHOŘEJŠÍ, B. -- SOUKUPOVÁ, J. -- MACÁKOVÁ, L. -- SOUKUP, J.Mikroekonomie.Praha:Management Press, 2010.978-80-7261-218-5ZMACÁKOVÁ, L.Mikroekonomie II : cvičebnice.Slaný:Melandrium, 2008.978-80-86175-63-8DVARIAN, H R.Mikroekonomie : moderní přístup.Praha:Victoria Publishing, 1995.80-85865-25-4DVARIAN, H R.Intermediate microeconomics : a modern approach.New York:W.W. Norton & Company, 2006.0-393-92702-4DNICHOLSON, W.Intermediate microeconomics.London:South-Western/Cengage Learning, 2008.978-1-84480-629-4DNICHOLSON, W. -- SNYDER, C M.Microeconomic theory : basic principles and extensions.Mason:South-Western/Cengage Learning, 2008.978-0-324-58507-0DSALVATORE, D.Microeconomics : theory and applications.New York:Oxford University Press, 2003.0-19-513995-XDHIRSHLEIFER, J. -- HIRSHLEIFER, D.Price theory and applications.Upper Saddle River:Prentice-Hall, 1997.0-13-190778-6DPINDYCK, R S. -- RUBINFELD, D L.Microeconomics.Upper Saddle River:Prentice-Hall, 2001.0-13-016583-2

Požadavky

Student postoupí na zkoušku, pokud dosáhne minimálně 24bodů z průběžných testů v semestru. Pokud tomu tak není, je hodnocen stupněm 4. Distanční studium: za neomluvenou neúčast na tutoriálu bude strženo 10 bodů.

Garant

doc. PhDr. Libuše Macáková, CSc.

Vyučující

RNDr. Ing. Jiří Dobrylovský, Ph.D.Ing. Zuzana Džbánková, Ph.D.doc. PhDr. Libuše Macáková, CSc.Ing. Petr Makovský, Ph.D.Ing. Marta Nečadová, Ph.D.Mgr. Ing. Petr ObergruberIng. Tomáš Pivoňkadoc. Ing. Vít Pošta, Ph.D.Ing. Lada Rusmichová, CSc.doc. Ing. Pavel Sirůček, Ph.D.Ing. Jana Soukupová, CSc.