Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy žurnalistiky (3MI501)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MI501 - Základy žurnalistiky, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

• ekonomická informace - význam, dostupnost a vyhodnocení;• ekonomická média v ČR (tištěná, elektronická) a jejich specifika, internet jako klíčový zdroj ekonomických (i jiných) informací;• požadavek objektivity, etika žurnalistiky, zneužívání a kontrola (cenzura) informací;• činnost státních institucí v oblasti zveřejňování a zpracování ekonomických informací: Český statistický úřad, Česká národní banka atd.;• styk veřejných a soukromých subjektů s médii, funkce tiskového mluvčího;• veřejná firemní prezentace - reklama, public relations, firemní noviny, výroční zprávy, prezentace na webu; • žánry používané v odborné žurnalistice: odborný článek, anotace, recenze, komentář, poznámka, sloupek atd.;• práce v terénu: rozhovor, reportáž aj;• redakční úprava textů: zpracování podkladových materiálů z agenturního zpravodajství, redigování a korektury;• historie ekonomické žurnalistiky v českých zemích

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti:• schopni efektivně vyhledávat a vyhodnocovat ekonomické informace;• schopni orientovat se v základních novinářských formách (žánrech) a tvořit v těchto žánrech vlastní materiály;• schopni provádět základní redakční úpravy textů;• orientovat se v historických souvislostech vzniku a vývoje žurnalistiky;• připraveni pro studium návazných rozšiřujících kurzů "Online média" a "Práce s informacemi, daty a textem" nebo se účastnit praxe v redakci.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZOSVALDOVÁ, B. -- HALADA, J.Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace.Praha:Libri, 2007.978-80-7277-266-7DBURNS, L S.Žurnalistika.Praha:Portál, 2004.80-7178-871-6DTRUNEČKOVÁ, L.Tiskové agentury.Karolinum, 1997.8071844594DVerner, P. Úvod do praktické žurnalistiky. 2010. UJAK. ISBN 978-80-86723-87-7

Požadavky

žádné

Garant

RNDr. Ing. Jiří Dobrylovský, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Ing. Jiří Dobrylovský, Ph.D.