Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Etika, společnost a média (3MI503)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MI503 - Etika, společnost a média, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

• Člověk a společnost, komunikace a její historický vývoj• Kultura a hospodářství• Role hodnot, vývoj hodnot v čase• Morálka a mravní normy, kodexy a zákon• Etika, étos, předmět etiky, její historický vývoj• Společenský a individuální význam etických norem • Aplikovaná etika, profesní etika, etický rozměr žurnalistické tvorby• Odpovědnost subjektů mediálního podnikání• Etika médií a žurnalistická etika vs. praxe• Oborové profesní etické kodexy, evropská resp. tuzemská pravidla novinářské etiky• Regulace médií vs. samoregulace• Etické diskursy versus prohřešky • Rizika a problémy globální společnosti vs. práce žurnalisty• Konzumní společnost a konzumní kultura, bulvarizace

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou schopni studenti:• orientovat se v základních sociologických pojmech a teoriích;• definovat sociální a kulturní faktory lidského jednání s důrazem na jeho ekonomizaci• vysvětlit pojem a roli komunikace v kontextu historického vývoje;• znát základní etické pojmy a principy; orientovat se v konceptech etické teorie• ovládat pojmový aparát a principy etiky médií a etickými kodexy především z oblasti žurnalistiky;• formulovat možná etická rizika novinářské práce a porušení odpovědnosti v oblasti médií• využít nabyté teoretické poznatky v praxi (rozbory a kritické diskuse eticky sporných případů z českého mediálního diskurzu i mediálních diskurzů vybraných zemí); • samostatně uchopit a komunikovat eticky sporná témata současné globální společnosti v rámci semestrální práce i aktivity v hodině; vyhledávat a zpracovávat informace z věrohodných zdrojů, analyzovat je, kriticky nahlížet, hodnotit a formulovat původní závěry (to vše s důrazem na reflexi etických principů a principu odpovědnosti).

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDTROJAN, J S.Etické vztahy v ekonomice.Praha:Oikoymenh, 2012.978-80-7298-480-0DVANĚK, J.Obecná, ekonomická a informační etika.Praha:Wolters Kluwer Česká republika, 2010.978-80-7357-504-5DHRUBEC, M. (ed.).Globální spravedlnost a demokracie.Praha:Filosofia, 2004.80-7007-210-5DJIRÁK, J. – ŠMÍD, M. – ČERMÁK, M. – MORAVEC,V. a kol. Deset let v českých médiích. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-925-9. - základníDKELLER, J. Úvod do sociologie. Praha: Sociologické nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-7419-102-2. - základníDMcNair, B. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-840-6.DMORAWSKI, W. Ekonomická sociologie: problémy, teorie, empirie. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-43-1.DREMIŠOVÁ, A. Etika médií. Bratislava: Kalligram, 2010. ISBN 978-80-8101-376-8. - základní

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Zuzana Džbánková, Ph.D.

Vyučující

Ing. Zuzana Džbánková, Ph.D.