Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dějiny podnikání moderní doby (německy) (3MI620)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MI620 - Dějiny podnikání moderní doby (německy), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Business historie – obor, prameny, metody.Podnik, podnikatel, podnikatelstvo jako sociální skupina (podnik jako aktér moderních dějin, identita firmy, podnik jako ekonomický motor dějin, podnik jako sociální faktor, podnik jako kulturní faktor, podnik jako politický faktor, příklady vývoje podniků a způsobů a forem podnikání, významní podnikatelé).Technický pokrok a inovace v historickém vývoji podnikání. Značka, reklama a marketing a jejich vstup do moderního podnikání.Procesy koncentrace kapitálu a obraz globalizace v podnikání.Nástup a vývoj moderního podnikání primárním sektoru. Nástup a vývoj moderního podnikání v sekundárním sektoru.Nástup a vývoj moderního podnikání v terciárním sektoru.Příklady podnikání a podnikatelských strategií významných rodin a firem ve světě (Standard Oil Copany, Ford, Rockefeller, Singer, Krupp, Thyssen, Shell, BP, Thonet, Coca Cola atd.).Příklady podnikání významných domácích rodin a firem podnikajících v českých zemích (Fürstenbergové, Liebigové, Schichtové, Rothschildové, Petschkové, Kleinové, Baťové, Mauthnerové, Bartoň z Dobenína, Živnostenská banka, Škodovy závody, ČKD, Báňská a hutní společnost, Zbrojovka Brno, Janeček, Walter, František Křižík, Poldi Kladno atd.).Podnikatelská kultura a etika (příklady nemravných jednání minulosti a současnosti – korupce, nekalá soutěž, podvod a defraudace atd.).

Získané způsobilosti

Student získá elementární znalosti z vývoje podnikání období kapitalismu, seznámí se s podnikatelskými strategiemi vynikajících světových i domácích firem, které bude schopen pojmenovat v konkrétních souvislostech vývojových fází světové ekonomikyRozvine si schopnost a dovednost kritického myšlení a uvažování při aplikaci historické zkušenosti a historie jako marketingového instrumentu v ekonomické praxi.Student si osvojí i jiné než ryze ekonomické rozměry podnikání, především jeho kulturní obsah fixovaný v podnikatelské kultuře, jež je výsledkem dlouhodobě kultivovaného, z generace na generaci předávaného dědictví, utvářejícího podnikatelské identity rodinné, stavovské, národní, regionální či jiné. Student se naučí pracovat se skutečností, že na tradici založené podnikatelské identity často velmi zásadním způsobem ovlivňují úspěšnost podnikání, že historie firmy má i svůj zpřítomnělý obsah v podobě názvu firmy, značky zboží, jejich renomé a tedy i tržní hodnotě firmy.Student si rozšíří a upevní znalosti z podnikatelské etiky. Bude veden k tomu, že sociální, politické a mravní aspekty podnikání jsou jeho nesmírně důležitou komponentou, že podnikání není jen právem, ale také službou a odpovědností. Absolvováním předmětu student získává širší profesní znalostní základ úspěšně využitelný jako východisko pro návazné specializované ekonomické předměty, počínaje teorií firmy a konče marketingem.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZGERŠLOVÁ, J.Dějiny moderního podnikání.[Praha]:Professional Publishing, 2012.978-80-7431-080-5DŠTAIF, J. (ed.).Moderní podnikatelské elity - metody a perspektivy bádání.Praha:Dokořán, 2007.978-80-7363-153-6DCHANDLER, A D.The visible hand : the managerial revolution in American business.Cambridge:Belknap, 1977.0-674-94052-0DMYŠKA, M.Historická encyklopedie podnikatelů Čech, Moravy a Slezska do poloviny XX. století.Ostrava:Ostravská univerzita, 2003.80-7042-612-8DPIERENKEMPER, T.Unternehmensgeschichte : eine Einführung in ihre Methoden und Ergebnisse.Stuttgart:Franz Steiner, 2000.3-515-07674-3DGERŠLOVÁ, J.Co se skrývá za značkou? : historická encyklopedie podnikatelů.Praha:Professional Publishing, 2011.978-80-7431-041-6DKUBŮ, E. -- ŠOUŠA, J.Finanční elity v českých zemích (Československu) 19. a 20. století.Praha:Dokořán, 2008.978-80-7363-227-4DPÁTEK, J. -- KUBŮ, E.Mýtus a realita hospodářské vyspělosti Československa mezi světovými válkami.Praha:Karolinum, 2000.80-7184-716-X

Požadavky

žádné

Garant

prof. PhDr. Eduard Kubů, CSc.

Vyučující

prof. PhDr. Eduard Kubů, CSc.