Předmět Mikroekonomie pro středně pokročilé (3MI622)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MI622 - Mikroekonomie pro středně pokročilé, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky: * Chování spotřebitele. * Individuální a tržní poptávka, elasticity poptávky.* Rozhodování spotřebitele v podmínkách rizika. * Strategické rozhodování(Teorie her).* Příčiny existence firmy, časový horizont v rozhodování firmy, produkční analýza, volba technologie. * Náklady firmy v krátkém a dlouhém období. Příjmy firmy. Maximalizace zisku. * Dokonale konkurenční firma a trh. Formování konkurenční individuální nabídky, konkurenční tržní nabídka v krátkém období a dlouhém období. * Všeobecná rovnováha, blahobyt.* Tržní struktury: monopol, monopolistická konkurence, modely oligopolu * Individuální a tržní poptávka na dokonale a nedokonale konkurenčním trhu práce. * Individuální a tržní nabídka na dokonale a nedokonale konkurenčním trhu práce. * Rozhodování subjektů na trzích kapitálu. * Limity trhu (externality, veřejné statky, asymetrie informací, veřejná volba).Semináře: 1. Úvod do problematiky2. Analytické nástroje používané v mikroekonomii. 3. Optimum spotřebitele. 4. Poptávka.5. Chování spotřebitele v podmínkách rizika. 6. Test – optimum spotřebitele, poptávka, rozhodování za rizika.7 Výroba a náklady. 8. Maximalizace zisku dokonale a nedokonale konkurenční firmy. 9. Test – výroba, náklady, příjmy, maximalizace zisku firmy.10. Poptávka na trhu práce 11. Nabídka na trhu práce, trh kapitálu. 12. Test – formování cen výrobních faktorů. 13. Rezerva.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- vysvětlit principy mikroekonomické teorie; - popsat a rozlišit jednotlivé mikroekonomické modely;- vysvětlit analytické nástroje;- posoudit vliv změn reálných ekonomických proměnných na chování jednotlivců a firem; - uplatnit analytické koncepty chování spotřebitele při posuzování zákazníků;- identifikovat různě citlivé skupiny zákazníků;- aplikovat nástroje mikroekonomické analýzy v rozhodovacích problémech při řízení podniku; - aplikovat znalosti teoretických konceptů při studiu odborných ekonomických předmětů.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSNYDER, C M. -- NICHOLSON, W.Microeconomic theory : basic principles and extensions.[Mason]:South-Western/Cengage Learning, 2012.978-1-111-52551-4ZNICHOLSON, W. -- SNYDER, C M.Intermediate microeconomics and its application.Mason:South-Western Cengage Learning, 2010.978-0-324-59910-7ZNICHOLSON, W.Intermediate microeconomics.London:South-Western/Cengage Learning, 2008.978-1-84480-629-4
Požadavky
Účast na výuce je povinná s tím, že lze akceptovat maximálně tři neúčasti. Student může přistoupit k závěrečné zkoušce, pokud dosáhne minimálně 40 bodů v průběhu semestru.
Garant
doc. Ing. Bronislava Hořejší, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Bronislava Hořejší, CSc.