Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategie podniku (3PE425)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3PE425 - Strategie podniku, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Pojmy: vize, poslání, strategické cíle, strategie. Pochopení procesu tvorby strategie.2.Strategická analýza: analýza makrookolí, význam makrookolí.3.Analýza konkurenčního prostředí. Porterův model pěti a jeho klíčové strategické implikace. 4.Klíčové faktory úspěchu v odvětví. 5.Zdroje a schopnosti podniku. Specifické přednosti.6.Konkurenční výhoda.7.Význam environmentálních faktorů ve strategii podniku 8.Strategické volby.9.Strategie na úrovni podniku, strategie na úrovni podnikatelských jednotek.10.Implementace strategie.11.Řešení praktických problémů a případových studií.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni:-definovat a popsat pojmy a kategorie, které se vážou k problematice podnikové strategie a strategického řízení,-vysvětlit rozdíly mezi různými přístupy k formulování podnikové strategie,-ovládat základní i pokročilé metody strategické analýzy,-navrhnout podnikovou strategii a zdůvodnit její jednotlivé prvky.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSEDLÁČKOVÁ, H. -- BUCHTA, K.Strategická analýza.Praha:C.H. Beck, 2006.80-7179-367-1ZDEDOUCHOVÁ, M.Strategie podniku.Praha:C.H. Beck, 2001.80-7179-603-4DKIM, W C. -- MAUBORGNE, R.Strategie modrého oceánu : umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry.Praha:Management Press, 2005.80-7261-128-3DPORTER, M E.Konkurenční strategie : metody pro analýzu odvětví a konkurentů.Praha:Victoria Publishing, 1994.80-85605-11-2DJOHNSON, G. -- SCHOLES, K.Cesty k úspěšnému podniku : stanovení cíle, techniky rozhodování.Praha:Computer Press, 2000.80-7226-220-3DJIRÁSEK, J A.Strategie : umění podnikatelských vítězství.Praha:Professional Publishing, 2002.80-86419-22-3DSOUČEK, Z.Úspěšné zavádění strategického řízení firmy.Praha:Professional Publishing, 2003.80-86419-47-9DKEŘKOVSKÝ, M. -- VYKYPĚL, O.Strategické řízení : teorie pro praxi.Praha:C.H. Beck, 2002.80-7179-578-XDPORTER, M E.Konkurenční výhoda : jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon.Praha:Victoria Publishing, 1994.80-85605-12-0DGIBSON, R. (ed.).Nový obraz budoucnosti : přední osobnosti světového managementu a sociálního myšlení o budoucnosti podnikání, konkurence, řízení a trhu.Praha:Management Press, 1998.80-85943-80-8

Požadavky

žádné

Garant

Ing. et Ing. Josef Krause, Ph.D.

Vyučující

Ing. et Ing. Josef Krause, Ph.D.