Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika a řízení neziskových organizací (anglicky) (3PE667)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3PE667 - Ekonomika a řízení neziskových organizací (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Teoretická východiska pro existenci neziskového sektoru v ekonomice2. Hlavní zaměření neziskových organizací 3. Hlavní činnosti neziskových organizací4. Interní procesy (informační a komunikační systémy)5. Externí komunikace a její nástroje6. Organizace kampaní7. Lobbying8. Finanční řízení, finanční analýza9. Fundraising10.Komparace s postupy neziskových organizací v zahraničí

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti umět - definovat pozici a význam neziskových organizací (zejména nestátních - NNO) pro společnost, - popsat obsah hlavních činností, které NNO vyvíjejí,- praktikovat vybrané metody fundraisingu,- aplikovat postupy při vnější prezentaci aktivit,- charakterizovat specifika personálního managementu v NNO,- demonstrovat rozdíly při řízení lidí v porovnání s podniky,- posoudit pozici NNO v české ekonomice,- zhodnotit hlavní zaměření NNO,- porovnat pozici českých NNO s pozicí NNO v zahraničí,- argumentovat o problematice NNO v angličtině.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZANDREASEN, A. -- KOTLER, P.Strategic Marketing for Non-Profit Organisation.Englewood Cliffs New Jersey:Prentice Hall, 1991.0138519323ZORGANIZACE PRO EKONOMICKOU SPOLUPRÁCI A ROZVOJ.The non-profit sector in a changing economy.Paris:Organisation for Economic Co-operation and Development, 2003.92-64-19953-5ZEUROPEAN COMMUNITIES. COMMISSION.The cooperative, mutual and non-profit sector in the European Union.Luxembourg:Office for Official Publications of the European Communities, 1997.92-826-7494-0DHANNAGAN, T J.Marketing for the non-profit sector.Basingstoke:Macmillan, 1992.0-333-52582-5DBRHLÍKOVÁ, P.Models of competition between one for-profit and one non profit firm.Prague:CERGE-EI, 2004.80-7343-032-0

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Petr Boukal, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petr Boukal, Ph.D.