Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Inovace a podnikání (3PO401)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3PO401 - Inovace a podnikání, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

• Inovace, základní vymezení a klasifikace.• Vztah inovací a podnikání, tvorba konkurenční výhody založené na inovacích.• Inovační modely.• Produktové, procesní, organizační a marketingové inovace a jejich role v rozvoji podnikání.• Zdroje inovací (push, pull, analogie), transfer technologií.• Kreativní metody a přístupy využívané v inovačním managementu.• Přístupy k řízení inovačního procesu (agilní řízení, Six Thinking Hats, NUF test).• Projektový přístup k řízení inovací, metoda Stage Gate, její podstata, adaptace přístupu na zvolené modely podnikání.• Vnitrofiremní podnikání, rozvoj inovačního procesu ve firmě.• Otevřené inovace (Open innovation) jako moderní koncept, limity této metody a její přínosy pro rozvoj podnikání.• Inovace zaměřené na člověka, role spolutvorby v inovačním procesu.• Strategie inovačního procesu, typy a volba vhodných strategií.• Měření a vyhodnocování přínosů inovací pro podnikání (finanční a nefinanční metriky, jejich kombinace a volba).• Bariéry inovací v podnikání, selhávání inovací a jeho příčiny, postaudity inovačních projektů.• Organizace a facilitace inovačního workshopu.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět:• vysvětlit ekonomický kontext inovací ve vztahu k podnikání;• identifikovat zdroje inovací v podnikatelské sféře;• aplikovat vybrané inovační metody a techniky;• vyhodnocovat efektivnost inovací;• porozumět jednotlivým modelů financování inovací;• charakterizovat jednotlivé typy inovací; aplikovat systémový pohled na inovace;• porozumět procesu řízení inovací; • popsat principy zavádění inovací a inovačního procesu ve firmách;• charakterizovat specifika produktových, procesních, organizačních a marketingových inovací; identifikovat synergické efekty mezi jednotlivými typy inovací;• identifikovat bariéry a příčiny selhávání inovací;• naplánovat jednoduchý inovační projekt.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZOSTERWALDER, A. -- PIGNEUR, Y.Tvorba business modelů : příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev.V Brně:BizBooks, 2012.978-80-265-0025-4ZTIDD, J. -- BESSANT, J R. -- PAVITT, K.Řízení inovací : zavádění technologických, tržních a organizačních změn.Brno:Computer Press, 2007.978-80-251-1466-7ZKIERNAN, M J.Inovuj, nebo nepřežiješ! : zásady strategického řízení pro 21. století.Praha:Management Press, 1998.80-85943-56-5DBESSANT, J R. -- TIDD, J.Innovation and entrepreneurship.Chichester:John Wiley & Sons, 2011.978-0-470-71144-6DWEISS, D S. -- LEGRAND, C P.Innovative intelligence : the art and practice of leading sustainable innovation in your organization.Mississauga:John Wiley & Sons Canada Limited, 2011.978-0-470-67767-4DDAVILA, T. -- EPSTEIN, M J. -- SHELTON, R.Making innovation work : how to manage it, measure it, profit from it.Upper Saddle River:Wharton School Publishing, 2006.0-13-149786-3DCHESBROUGH, H W.Open services innovation : rethinking your business to grow and compete in a new era.San Francisco:Jossey-Bass, 2011.978-0-470-90574-6DHUFF, A S. -- MÖSLEIN, K M. -- REICHWALD, R. (ed.).Leading open innovation.Cambridge:MIT Press, 2013.978-0-262-01849-4DSILVERSTEIN, D. -- SAMUEL, P. -- DECARLO, N.The innovator's toolkit : 50+ techniques for predictable and sustainable organic growth.Hoboken:John Wiley & Sons, 2012.978-1-118-29810-7DGRAY, D. -- BROWN, S. -- MACANUFO, J.Game storming : a play for innovators, rulebreakers and changemakers.Sebastopol:O'Reilly, 2010.978-0-596-80417-6DDOZ, Y. -- KOSONEN, M.Dynamická strategie : schopnost pohotově měnit strategii vám umožní získat náskok před konkurenty.Praha:Management Press, 2011.978-80-7261-227-7

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBA

Vyučující

Ing. Jan Marešdoc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBA