Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Objevování příležitostí a tvorba podnikatelského modelu (3PO541)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3PO541 - Objevování příležitostí a tvorba podnikatelského modelu, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

• 1. Osoba podnikatele a nápady na podnikání – vliv osoby podnikatele, jeho motivace k podnikání, schopností a zkušeností na přicházení s nápady a objevování příležitostí. Podnikatelský „mindset“, osobní vize.• 2. Nápady a metody hledání nápadů - zdroje nápadů, metody hledání nápadů: Brainstroming, 6-8-5, Jam Session. Kreativní řešení problémů. Prvotní získávání informací za účelem nalezení příležitosti – mapování internetu, diskuze s přáteli, odborníky a potenciálními zákazníky.• 3. Podnikatelské příležitosti – typy podnikatelských příležitostí, objevování vs. vytváření podnikatelských příležitostí, načasování příležitosti.• 4. Design Thinking Workshop (Human Centered Design, Service Design)Zaměření na zákazníka (uživatele). • 5. Hodnocení nápadů - základní přehled o nabídce konkurence. Rozhodování a výběr nápadů: Dot Voting, Bodystorming. Rámcová finanční validace nápadů. Od nápadu k modelu – unique value proposition.• 6. Praktické příklady rozjezdu podnikání na základě inovativního nápadu. Případové studie – např. El Bulie, Ice Delights. Úspěšné a neúspěšné business modely.• 7. Lean Startup (Canvas)Úvod do přístupu Lean Startup. "Fail fast and cheap." Lean Canvas a jeho praktické sestavení. • 8. Uživatelské testování Zaměření na praktickou validaci podnikatelského konceptu. Průzkum potřeb reálných zákazníků. Etnografický výzkum - video, fotky, rozhovory. Prototypování (use case, mapování zkušeností). Ověření prodejnosti. • 9. Elevator’s pitch Best practices prezentování podnikatelského konceptu investorům. Příklady Den D. Prezentace výsledků uživatelského testování. Reflexe získaných poznatků a její uplatnění v iteraci podnikatelského konceptu (validated learning).• 10. Pohled investoraKritéria budoucího úspěchu startupu, škálovatelnost. Hlavní rizika. Tým. Entusiasmus. • 11. Tvorba podnikatelských modelů.Podnikatelský model vs. podnikatelský plán. Business model canvas a jeho aplikace. Příjmové modely. Partneři. • 12.-13. Prezentace podnikatelského modeluPozn.: Část výuky může být realizována formou intenzivního soustředění.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:• vyhledávat nápady v prostředí• vyhodnotit podnikatelské příležitosti• získat zpětnou vazbu na podnikatelský nápad od zákazníků• rozvinout a strukturovat podnikatelský nápad do podoby Lean Canvas a Business Model Canvas• odprezentovat podnikatelský model investorům

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZLUKEŠ, M. -- NOVÝ, I.Psychologie podnikání.Praha:Management Press, 2005.80-7261-125-9ZOSTERWALDER, A. -- PIGNEUR, Y. -- CLARK, T.Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers.Hoboken:John Wiley & Sons, 2010.978-0-470-87641-1ZRIES, E.The lean startup : how today s entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses.New York:Crown Business, 2011.978-0-307-88789-4DSRPOVÁ, J. -- ŘEHOŘ, V.Základy podnikání-Teoretické poznatky,příklady a zkušenosti českých podnikatelů.Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-3339-5DMAURYA, A.Running lean : iterate from plan A to a plan that works.Sebastopol:O'Reilly, 2012.978-1-449-30517-8

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Mgr. Martin Lukeš, Ph.D.

Vyučující

Ing. Michal Anderadoc. Ing. Mgr. Martin Lukeš, Ph.D.