Předmět Moderní trendy v managementu inovací (anglicky) (3PO641)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3PO641 - Moderní trendy v managementu inovací (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
• Inovace, základní vymezení, klasifikace, vztah inovací a inovačního podnikání, tvorba konkurenční výhody založené na inovacích, inovační modely, systémový pohled na inovace. Ukotvení inovačního procesu ve firmě.• Mezinárodní dimenze inovačního podnikání, mezinárodní trh s inovacemi, inovační klastry, centra excelence, příklady inovačního podnikání na známých světových firmách (Whirlpool, Tesla Motors, Apple, Samsung.• Inovativní organizace jako kontextový prvek inovačního procesu. Vymezení a charakteristiky inovativní organizace. Transformace na inovativní společnost.• Intelektuální kapitál v inovativní organizaci. Inovační DNA organizace. Znalostní báze inovativní společnosti. Proinovační firemní kultura a její budování. Motivace k inovačnímu chování.• Inovační proces a jeho řízení, metoda Stage Gate Control, její účelové modifikace pro specifický typ podnikání. Volba Gatekeepers a metrik. Projektový přístup k inovacím.• Kreativní metody a přístupy využívané v inovačním managementu (idea management, TRIZ, Synektika, Black-box, Delphi, morfologická skříňka, metoda CNB, brainstorming a další).• Metody a techniky používané v inovačním managementu – klíčové přístupy (the 7Ps Framework, Affinity Map, Bodystorming, Card Sorting, Dot Voting, Empathy Map, Forced Ranking, Post-Up, Story board, WhoDo a další).• Inovační strategie, jejich typologie, metodika zpracování a implementace. Inovační Balanced Scorecard. Procesní propojení inovační strategie s ostatními firemními procesy. Kritické faktory úspěchu inovační strategie a inovačního podnikání.• Typologie inovačních rolí (idea šampioni, sponzoři, lídři), jejich funkce a pracovní náplň. Případová studie.• Leadership v inovačním podnikání. Úloha leadershipu v jednotlivých fázích inovačního cyklu. Inovační lídři, analýza jejich postojů a učení se od lídrů. Případová studie.• Management inovativní organizace a znalostních pracovníků. Budování proinovační firemní architektury, volba a využívání manažerských stylů podněcujících inovace.• Strategické aliance v inovačním podnikání. Jejich role, význam a omezení.• Otevřené inovace v podnikatelské a nepodnikatelské sféře jako nástroj budování konkurenční výhody. Představení konceptu, aplikační pole pro OI, vymezení předností a nedostatků. Případová studie.• Měření efektivnosti inovací a inovačního procesu. Volba metrik, uplatnění principu permanentního zlepšování. Přístupy financování inovací (crowdfundingu, seed capital, FFF, Business Angels, Venture Capital atd.).• Rizika a bariéry úspěšného inovačního podnikání, jejich identifikace, analýza a odstraňování.• Zpracování inovačního projektu na dané téma s využitím technik a nástrojů osvojených v průběhu kurzu.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět:• pochopit fungování globálního inovačního prostoru, umět vyhodnotit jeho potenciál, pochopit základní hybné síly a identifikovat jeho omezení,• identifikovat jednotlivé moderní trendy v inovačním managementu a popsat jejich klíčové charakteristiky, specifikovat jejich přednosti a nedostatky,• osvojit si moderní přístupy řízení inovačního procesu, jmenovitě metodu Stage Gate Control, identifikovat klíčové milníky inovačního procesu a dokázat implementovat tuto techniku v organizační jednotce,• osvojit si a naučit se používat moderní techniky tvorby inovačních nápadů a dokázat je v přiměřeném rozsahu používat, • navrhnout finanční a nefinanční metriky inovačního procesu, stanovit hodnotu inovací a měřit výkonnost inovačního procesu a navrhovat korekční opatření,• navrhnout optimální model financování inovací,• identifikovat a analyzovat rizika spojený s inovacemi a inovačním procesem, navrhovat soubor opatření na zmírnění těchto rizik,• identifikovat a charakterizovat jednotlivé inovační role (sponzoři, idea šampióni, lídři), pochopit roli leadershipu v prosazování organizačních inovací,• osvojit si zásady a principy otevřených inovací (Open innovation), a dokázat otevřené inovace využívat v rámci inovačního procesu organizace,• identifikovat bariéry inovačního procesu a navrhovat řešení k jejich eliminaci,• naplánovat a realizovat jednoduchý inovační projekt, zahrnující využití vybraných moderních přístupů a technik prezentovaných v rámci tohoto kurzu.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCHRISTENSEN, C M.The innovator's dilemma : when new technologies cause great firms to fail.Boston:Harvard Business Review Press, 2013.978-1-4221-9602-1ZHUFF, A S. -- MÖSLEIN, K M. -- REICHWALD, R. (ed.).Leading open innovation.Cambridge:MIT Press, 2013.978-0-262-01849-4ZSILVERSTEIN, D. -- SAMUEL, P. -- DECARLO, N.The innovator's toolkit : 50+ techniques for predictable and sustainable organic growth.Hoboken:John Wiley & Sons, 2012.978-1-118-29810-7DCHESBROUGH, H W.Open innovation : the new imperative for creating and profiting from technology.Boston:Harvard Business School Press, 2006.1-4221-0283-1DNORTHOUSE, P G.Leadership : theory and practice.Los Angeles:Sage, 2013.978-1-4522-0340-9DDAVILA, T. -- EPSTEIN, M J. -- SHELTON, R.Making innovation work : how to manage it, measure it, profit from it.Upper Saddle River:Wharton School Publishing, 2006.0-13-149786-3DGRAY, D. -- BROWN, S. -- MACANUFO, J.Game storming : a play for innovators, rulebreakers and changemakers.Sebastopol:O'Reilly, 2010.978-0-596-80417-6DKOUZES, J M. -- POSNER, B Z.The leadership challenge : how to make extraordinary things happen in organizations.San Francisco:Leadership Challenge, 2012.978-0-470-65172-8DJOHNSON, S.How we got to now : six innovations that made the modern world.London:Particular Books, 2014.978-1-846-14853-8
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBA
Vyučující
doc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBA