Předmět Podnikání a zakládání nových firem (anglicky) (3PO665)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3PO665 - Podnikání a zakládání nových firem (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Podstata podnikání: definice, rámcové modely, podnikání jako proces, důležitost pro společnost a ekonomiku, postoje k podnikání. - Osobnost podnikatele: osobnostní charakteristiky, dovednosti, motivace a postoje podnikatelů. Faktory ovlivňující začínající podnikatele. Analýza vlastních silných a slabých stránek vztažených k podnikání. - Objevování a využívání podnikatelských příležitostí: Přicházení s nápady, povaha a proces inovací, rozpoznání nenaplněné tržní potřeby a / nebo neefektivně využitých zdrojů. - Stávání se podnikatelem: počáteční aktivity, s čím začít, start-up proces - kroky a výzvy. - Byznys model a získávání zpětné vazby od zákazníků. - Validace projektu: techniky a koncepty využívané pro hodnocení příležitostí k založení firmy. - Akvizice podnikatelského týmu a zaměstnanců: složení a management podnikatelského týmu. - Podnikatelský marketing.- Podnikatelské finance. Toky příjmů.- Prezentace nápadu investorům.- Podnikatelský nápad a duševní vlastnictví. - Corporate entrepreneurship: potřeba podnikavosti v korporacích, bariéry a jak je překonat, inovační šampión a jeho aktivity, podpora podnikatelství. - Řízení růstu firmy: dimenze a stádia růstu, změna role - z podnikatele na manažera. Překonávání bariér růstu. Seberozvoj a time-management, nacházení rovnováhy mezi vedením firmy a osobním životem.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti: - umět popsat podnikatelský proces a faktory ovlivňující úspěch v podnikání, a to z pohledu byznysu i z pohledu jedince - schopni zhodnotit podnikatelskou příležitost - schopni zanalyzovat své vlastní silné a slabé stránky v souvislosti s podnikáním - umět aplikovat různé formy ochrany duševního vlastnictví v souvislosti s konkrétním podnikatelským nápadem - umět sestavit byznys model a sepsat podnikatelský koncept - odprezentovat podnikatelský koncept investorům ve formě krátké i podrobnější prezentace
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZLUKEŠ, M. -- LAGUNA, M. (ed.).Entrepreneurship: A Psychological Approach.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1642-4ZOSTERWALDER, A. -- PIGNEUR, Y. -- CLARK, T.Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers.Hoboken:John Wiley & Sons, 2010.978-0-470-87641-1DMAURYA, A.Running lean : iterate from plan A to a plan that works.Sebastopol:O'Reilly, 2012.978-1-449-30517-8DTIMMONS, J A. -- SPINELLI, S.New venture creation : entrepreneurship for the 21st century.Boston:McGraw-Hill, 2007.978-0-07-310279-5DDOLLINGER, M J.Entrepreneurship : strategies and resources.Upper Saddle River:Prentice-Hall, 2003.0-13-090995-5DBLANK, S G. -- DORF, B.The startup owner's manual : the step-by-step guide for building a great company.Pescader:K&S Ranch, 2012.978-0-9849993-0-9DLUKEŠ, M. -- NOVÝ, I.Psychologie podnikání : osobnost podnikatele a rozvoj podnikatelských dovedností.Praha:Management Press, 2005.80-7261-125-9DBAUM, J R. -- FRESE, M. -- BARON, R A. (ed.).The psychology of entrepreneurship.Mahwah:Lawrence Erlbaum Associates, 2007.
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Mgr. Martin Lukeš, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Mgr. Martin Lukeš, Ph.D.