Předmět Komunikace a public relations (3PS391)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3PS391 - Komunikace a public relations, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Obecná definice komunikace. Definice interpersonální komunikace. Struktura komunikačního procesu a popis jeho jednotlivých částí.2. Komunikační prostředky v interpersonální komunikaci: jazyk, symboly, obrazy, neverbální komunikace.3. Definice percepce. Průběh percepce, výsledek a chyby v percepci.4. Funkce interpersonální komunikace: sdělování, sdílení, přesvědčování, vyvolávání nátlaku, vyjednávání, sebeprezentace.5. Definice masové komunikace. Průběh masové komunikace a jeho prvky. Masové komunikační prostředky.6. Důsledky masové komunikace. Veřejnost a masová společnost. Veřejné mínění. Manipulace.7. Schémata marketingové komunikace. Definice public relations. Vliv public relations a důvody jeho využívání. Cílové skupiny public relations.8. Tvorba public relations: cíle, prostředky, činnosti. Zásady pro efektivní uplatňování public relation.9. Komunikační výzkum. Zkoumání účinků masové komunikace.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- popsat komunikační proces, formy interpersonální a masové komunikace a komunikační situace;- určit druhy motivace osob ke komunikaci;- vysvětlit příčiny účinné komunikace;- formulovat sdělení pro masovou komunikaci;- připravit prezentaci a použít nástrojů k podpoře mluveného projevu;- nalézt nedostatky ve formách veřejné prezentace organizací.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZDEVITO, J A.Základy mezilidské komunikace.Praha:Grada, 2001.80-7169-988-8ZNĚMEC, P.Integrovaná komunikace korporací.Praha:Oeconomica, 2006.80-245-1027-8ZBEDRNOVÁ, E. -- NOVÝ, I.Psychologie a sociologie řízení.Praha:Management Press, 2007.978-80-7261-169-0ZNOVÝ, I. -- JAROŠOVÁ, E. -- BEDRNOVÁ, E. a kol.Manažerská psychologie a sociologie.Praha:Management Press, 2012.978-80-7261-239-0DADAIR, J.Efektivní komunikace.2004.8086851109DBOOTHMAN, N.Trénink obchodní komunikace.Praha:Portál, 2004.80-7178-904-6DCAYWOOD, C L.Public relation : řízená komunikace podniku s veřejností.Brno:Computer Press, 2003.80-7226-886-4DJIRÁK, J. -- KÖPPLOVÁ, B.Média a společnost : [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace].Praha:Portál, 2003.80-7178-697-7DNAUMANN, F.Umění diplomatického jednání.Praha:Portál, 2005.80-7178-897-XDKOHOUT, J.Veřejné mínění, image a metody public relations.Praha:Management Press, 1999.80-7261-006-6DNÖLLKE, C.Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat.Praha:Grada, 2004.80-247-9057-2DMUSIL, M.Masmédia a publicita.Praha:Oeconomica, 2005.80-245-0872-9
Požadavky
žádné
Garant
PhDr. Alois Surynek, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Alois Surynek, Ph.D.