Předmět Kreativita v organizaci (3PS440)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3PS440 - Kreativita v organizaci, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
 Podstata a význam kreativity v osobnosti jedince, v činnosti manažerů a podnikatelů, v praxi týmů a organizací. Dovednosti kreativního myšlení a jejich praktické rozvíjení. Průběh a specifika kreativního procesu a konkrétní možnosti jeho ovlivňování. Odhalování kreativního potenciálu jedince a konkrétní možnosti jeho uplatnění v kreativním procesu. Identifikace kreativních osobností, týmů a organizací. Paradoxy spojené s kreativitou. Mýty a inhibitory blokující kreativní a inovační potenciál a možnosti jejich odstraňování. Facilitátory kreativity a inovací a jejich aplikace v individuální, týmové a organizační praxi. Praktické užití klíčových teorií kreativity. Průběžná podpora utváření kreativních postojů a návyků, zvyšování citlivosti na problémy, kreativizace osobnosti. Trénink hledání alternativních postupů řešení divergentních problémů, výběr vhodné alternativy podle požadovaných/zvolených kriterií. Charakteristiky kreativní organizace a prokreativní organizační kultury a jejich utváření v organizační praxi. Kreativní leader a manažerské praktiky podporující kreativitu. Kreativní týmy a jejich vytváření a vedení.  Příklady významných výzkumů dokumentující metodologickou náročnost zkoumání kreativity. Vyhledávání a prezentace postupů, které vedly k doposud získaným poznatkům v oblasti kreativity a kreativní produkce. Příklady současných zkoumaných témat a jejich praktická odezva. Příklady kreativních osobností, týmů a organizací a inspirace jejich postupy a výsledky v oblasti kreativity.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je poskytnout studentům praktický i teoretický základ pro rozpoznávání a řešení kreativních problémů v oblasti nespecifické kreativity. Cílem předmětu je jak rozvoj konkrétních dovedností kreativního myšlení a kreativizace osobnosti studentů, tak i zaměření na prokreativní prostředí týmů a organizací. Splnění uvedených cílů přispívá ke zvýšení připravenosti studentů pro požadavky praxe.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZFRANKOVÁ, E.Kreativita a inovace v organizaci.Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3317-3DŽÁK, P.Kreativita a její rozvoj.Brno:Computer Press, 2004.80-251-0457-5DKIRST, W. -- DIEKMEYER, U.Trénink tvořivosti.Praha:Portál, 1998.80-7178-227-0DURBAN, D.Emocionální inteligence : šance pro nekonvenční myšlení a alternativní rozhodování.Praha:Management Press, 1998.80-85943-79-4DLUKÁŠOVÁ, R.Organizační kultura a její změna.Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-2951-0DMALINA, J.O tvořivosti ve vědě, politice a umění. [Sv.] 1.Brno:Nadace Universitas Masarykiana, 1993.80-901305-7-7
Požadavky
žádné
Garant
PhDr. Emilie Franková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Emilie Franková, Ph.D.