Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Spotřební chování (3RU317)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3RU317 - Spotřební chování, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět charakterizuje hlavní oblasti spotřebních predispozic. Postihuje proces kupního rozhodování spotřebitelů a jeho proměny. Sleduje význam jednotlivých oblastí, které mohou sloužit jako diference z hlediska segmentace trhu a cíleného marketingu. Předmět se zaměřuje především na následující oblasti: - Charakteristika spotřebního chování v dnešním světě a jeho důležitost pro marketing- Nákupní chování a rozhodování spotřebitelePsychologické faktory ovlivňující spotřebitele: - Vnímání okolního světa, vnímání sebe sama, - Motivace, hodnoty- Učení a paměťSociální faktory ovlivňující spotřebitele: - Vliv skupin na spotřební chování- Vliv ekonomických faktorů na spotřební chování- Vliv kultury na spotřební chování- Změny ve spotřební kultuře, význam marketingu v nich a význam pro marketing

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti umět:- postihnout obsah a marketingový význam spotřebního chování v jeho širším významu (ne pouze kupní chování)- pochopit proces kupního rozhodování- postihnout psychologické determinanty spotřebního chování a jejich marketingovou aplikaci- postihnout sociologické determinanty spotřebního chování a jejich marketingovou aplikaci- postihnout kulturní determinanty spotřebního chování a jejich marketingovou aplikaci

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSOLOMON, M R.Consumer behaviour : a European perspective.Harlow:Prentice Hall, 2010.978-0-273-71726-3DANTONIDES, G. -- RAAIJ, W F V.Consumer behaviour : a European perspective.Chichester:John Wiley & Sons, 1998.0-471-97513-3DKOUDELKA, J.Spotřební chování.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1698-1DBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum).Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1275-4DSCHIFFMAN, L G. -- KANUK, L L.Nákupní chování.Brno:Computer Press, 2004.80-251-0094-4DDISMAN, M.Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele.Praha:Karolinum, 2011.978-80-246-1966-8DKOUDELKA, J.Segmentujeme spotřební trhy.Praha:Professional Publishing, 2005.80-86419-76-2DKOUDELKA, J.Spotřební chování a marketing.Praha:Grada, 1997.80-7169-372-3DUSUNIER, J. -- LEE, J A.Marketing across cultures.Harlow:Prentice Hall, 2005.0-273-68529-5DUNDERHILL, P.Proč nakupujeme : jak merchandising ovlivňuje nákupní rozhodnutí a zvyšuje prodej.Praha:Management Press, 2002.80-7261-055-4DVYSEKALOVÁ, J.Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují.Praha:Grada, 2004.80-247-0393-9DARNOULD, E.J., PRICE, L., ZINKHAN, G.M.,Consumers, McGraw-Hill/Irwin, 2 ed. 2004, ISBN 0-07-253714-0

Požadavky

žádné

Garant

Mgr. Zuzana Chytková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jiří Boháček, Dr.Mgr. Zuzana Chytková, Ph.D.