Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategická analýza (3SG200)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3SG200 - Strategická analýza, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do strategické analýzy. 2. Trendy a vývoj celosvětového globálního prostředí3. Analýza makrookolí – koncept PESTEL4. Analýza odvětví5. Analýza konkurence a Competitive Intelligence6. Životní cyklus odvětví7. Analýza vnitřních zdrojů a schopností8. Analýza zájmových skupin9. Syntéza – SWOT, analýza zranitelnosti10. Konkurenční výhoda- Přístupy k formulování konkurenční výhody- Nákladová výhoda, diferenciace, inovace11. Konkurenční strategie v různých odvětvích- Význam vývoje odvětví pro strategii- Strategie podniku v technologických odvětvích- Strategie podniku ve zralých odvětvích- Význam inovací pro strategii podniku- Strategie podniku podle významných autorů12. Podniková strategie- Vertikální a horizontální integrace- Globální strategie a nadnárodní podniky- Strategie diverzifikace- BCG matice, McKinsey matice, Ansoffova matice

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou student schopni:• definovat a popsat pojmy a kategorie, které se vážou k problematice podnikové strategie a strategické analýzy,• aplikovat základní a pokročilé metody strategické analýzy,• vymezit konkurenční pozici konkrétního podniku v daném odvětví,• vysvětlit rozdíly mezi různými přístupy k formulování podnikové strategie,• navrhnout doporučení pro formulování podnikové strategie,• vysvětlit podstatu a specifika podnikové a holdingové strategie.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZGRANT, R M.Contemporary strategy analysis : text and cases.Chichester:Wiley, 2013.978-1-119-94189-7ZGRASSEOVÁ, M. -- DUBEC, R. -- ŘEHÁK, D.Analýza podniku v rukou manažera : 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení.Brno:BizBooks, 2012.978-80-265-0032-2ZTYLL, L.Podniková strategie.Praha:C. H. Beck, 2014.978-80-7400-507-7DDVOŘÁČEK, J. -- SLUNČÍK, P.Podnik a jeho okolí : jak přežít v konkurenčním prostředí.V Praze:C.H. Beck, 2012.978-80-7400-224-3DBARTES, F.Competitive intelligence : základ pro strategické rozhodování podniku.Ostrava:Key Publishing, 2012.978-80-7418-113-9DJOHNSON, G. -- WHITTINGTON, R. -- SCHOLES, K.Fundamentals of strategy.Harlow:Financial Times/Prentice Hall, 2012.978-0-273-75725-2DARNAS, N. (ed.).Fighting chance : global trends and shocks in the national security environment.Washington:Center for Technology and National Security Policy, 2009.978-1-59797-495-0DPORTER, M E.Competitive advantage : creating and sustaining superior performance.New York:Free Press, 2004.0-7432-6087-2DPORTER, M E.Competitive strategy : techniques for analyzing industries and competitors.New York:Free Press, 2004.0-7432-6088-0DKIM, W C. -- MAUBORGNE, R.Blue ocean strategy : how to create uncontested market space and make the competition irrelevant.Boston:Harvard Business School Press, 2005.1-59139-619-0DMAGRETTA, J.Michael Porter jasně a srozumitelně : o konkurenci a strategii.Praha:Management Press, 2012.978-80-7261-251-2DHANZELKOVÁ, Alena, KEŘKOVSKÝ Miroslav, MATHAUSER Milan, VALSA Ondřej. Business strategie. Krok za krokem. 1. vyd. Praha: C.H. Beck. 2013. 176 s. ISBN 978-80-7400-455-1DPovinná literatura - HARRIS, J.D., LENOX, M.,J. The Strategist's Toolkit. 7th Ed. Darden Business Publishing. 132 s. ISBN 978-1615981977.

Požadavky

žádné

Garant

Ing. et Ing. Josef Krause, Ph.D.

Vyučující

Ing. et Ing. Josef Krause, Ph.D.