Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategie (3SG400)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3SG400 - Strategie, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do pojmu strategie. Strategické uvažování, tvorba mise a vize.2. Obsahový rozměr strategie: a. Strategie na úrovni podniku b. Strategie na úrovni holdingu c. Strategie kooperace3. Procesní rozměr strategie: a. Formování strategie b. Strategická změna c. Strategické inovace4. Kontextuální rozměr strategie: a. Odvětvový kontext b. Organizační kontext c. Mezinárodní kontext5. Řešení případových studií

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti:- podrobně vysvětlit tři základní rozměry strategie (obsahový, procesní a kontextuální) a zhodnotit jejich vzájemný vztah;- analyzovat jednotlivé strategické úrovně (funkční, podniková, holdingová a kooperační), podrobně vysvětlit jejich vzájemné propojení a jejich reflexi v provozním řízení;- vymezit jednotlivé procesní části strategie (formování strategie, strategická změna a inovace), vysvětlit principy strategického myšlení a plánování scénářů budoucího vývoje,- vyhodnotit kontext (organizační, odvětvový a mezinárodní), v němž se uskutečňují strategie a vymezit roli vedoucí osobnosti a pracovních týmů;- strategicky vyhodnotit situaci firemního či jiného subjektu, navrhnout vlastní strategické doporučení a způsoby jeho uskutečnění.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZWIT, B D. -- MEYER, R.Strategy synthesis : managing strategy paradoxes to create competitive advantage.Andover:Cengage Learning, 2014.978-1-4080-8268-3ZTYLL, L.Podniková strategie.Praha:C. H. Beck, 2014.978-80-7400-507-7DMAGRETTA, J.Michael Porter jasně a srozumitelně : o konkurenci a strategii.Praha:Management Press, 2012.978-80-7261-251-2DKIM, W C. -- MAUBORGNE, R.Strategie modrého oceánu : umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry.Praha:Management Press, 2005.80-7261-128-3DJOHNSON, G.Exploring strategy : text and cases.Harlow:Pearson, 2014.978-1-29200254-5

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D.Ing. et Ing. Josef Krause, Ph.D.Ing. Ladislav Tyll, MBA, Ph.D.doc. Ing. Emil Vacík, Ph.D.