Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní strategie (anglicky) (3SG405)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3SG405 - Mezinárodní strategie (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. přehled kurzu: Globalizace - podstata a souvislostipůvod; vliv na podnikovou strategii; teoretické aspekty2. Strategie mezinárodního podnikání -Strategické rozhodování; strategických možností v mezinárodním prostředí; analýza potenciálu firem během jejich životního cyklu3. Volba trhu, hodnocení zahraničních trhů z různých hledisek -Evaluace zahraničních trhů z různých hledisek (kulturní, politická a ekonomická); rozhodující proces pro vstup na zahraniční trhy; aktuální trendy; národní politiky a regulační prostředí ve střední a východní Evropě;4. Forma volby, strategické rozhodování při vstupu na zahraniční trhy - Strategické volby při vstupu na zahraniční trhy; financování vlastním kapitálem, kooperace, joint ventures či strategické aliance; přímé zahraniční investice;5. Řízení globálních operací -Řízení globálních operací; aspekty rovnováhy mezi globální integrací a adaptací na lokální trhy; úspěšná implementace mezinárodních operacích6. Přidružené organizaceEvaluace a vývoj přidružených organizací (např. lokální pobočky v zahraniční zemi); outsourcing7. Kultura a interkulturální komunikace -Kultura a interkulturální komunikace; kulturní rozdíly střední a východní Evropy8. Transfer technologií, znalosti a inovaceTransfer technologií a znalostí jako klíčové faktory úspěšnosti;9. "Born Globals" - jak kombinovat růst a strategii internacionalizace se stabilizací podnikových aktivit; proč některé začínající podniky musí od počátku fungovat jako globální hráči;10. Malé a střední podniky v globálním kontextu -Malé a střední podniky při internacionalizaci zejména směrem na východ; lidské a finanční zdroje, zejména ze strany top managementu; organizační formy podnikání11. Transferové ceny12. Prezentace případových studií studentů -prezentace studentských pripadových studie který vyvíjeli sami na specifickou tematiku v oblasti internacionalizace13. Závěrečný test

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování tohoto kurzu studenti budou schopni:• rozpoznat výzvy v mezinárodní strategii a rozvoji podnikání, zvlášť v regionech střední a východní Evropy,• podporovat manažery v jejich plánování týkající se otázek v mezinárodním rozvoji podnikání v různých souvislostech. To vše v prostředí jak MSP tak i v prostřední nadnárodních podniků působících v maloobchodě, výrobě nebo službách,• vyhodnotit a vybrat vhodnou metodu aplikace transferových cen v konkrétních případech nadnárodní společnosti,• popsat různý typy vstupu na zahraniční trhy,• popsat výhody a nevýhody brzké mezinárodní expanze.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBARLETT, C A. -- GHOSHAL, S. -- BEAMISH, P W.Transnational management : text, cases, and readings in cross-border management.Boston:Irwin/McGraw-Hill, 2007.978-0-07-310172-9DDERESKY, H.International management : managing across borders and cultures : text and cases.Upper Saddle River:Pearson Prentice Hall, 2008.978-0-13-614326-0DHODGETTS, R M. -- LUTHANS, F. -- DOH, J P.International management : culture, strategy, and behavior.Boston:Irwin/McGraw-Hill, 2006.0-07-296108-2Dde Kluyver, Cornelis, A. Fundamentals of Global Strategy: Business Expert Press, 2010. ISBN 9781606490723.

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Ladislav Tyll, MBA, Ph.D.

Vyučující

Ing. Ladislav Tyll, MBA, Ph.D.