Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategické myšlení (3SG811)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3SG811 - Strategické myšlení, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

• Intuitivní úvod do strategického myšlení a teorie her (na příkladu Machiavelliho Vladaře a Sun-c’ho Umění války). • Strategické hry a vězňova dilemata. Sekvenční a simultánní hry. Kooperační hry a hry s nulovým součtem. Nashova rovnováha. Mixované strategie a jejich rovnováhy.• Jestřáby a holubice. Signalizační hry: interpretace a manipulace informací. Strategické tahy (hrozby, sliby a závazky). Opakující se hry. Vyjednávání.• Chyba zpětného pohledu. Vliv náhody, ne/predikovatelnost a expertní znalosti. (Jsou predikční trhy řešením?)• Úvod do omezené (adaptivní) racionality a základní principy rozhodování: referenční bod, očekávání, averze ke ztrátě, status quo, emoce, rámování a mentální účetnictví.• Rizikové preference: averze k riziku a k nejistotě, efekt jistoty, nelineární hodnocení pravděpodobností (reprezentativní a dostupnostní heuristika). Nadměrný optimismus a sebevědomí.• Omezená pozornost: manipulace, ovlivňování a informační kaskády, módnost. Omezená sebekontrola.• Sociální preference: averze k nerovnosti, pozitivní a negativní reciprocita (trestání). Pocity ne/spravedlivosti. Ne/důvěra a ne/poctivost. Behaviorální teorie her.• Management založený na důkazech: manažeři, zaměstnanci a modely jejich preferencí a rozhodování. Problém zastoupení. Snaha, její hodnocení a způsoby motivace. Determinanty mzdy. Vedení a týmová práce. Determinanty kariérního úspěchu. Organizační rozhodování. Groupthink a jeho rizika.• Autorita a organizační politika, dosahování a udržování moci. Hierarchie a vliv. Korporátní správa, její funkce a selhání. Organizační struktury a firemní kultury. Firemní strategie: architektura volby a design organizace.• Principy strategického myšlení: myšlení ve variantách, permanentnost, systémové myšlení, logika a intuice, myšlení v čase, zpětnovazební myšlení, etika myšlení.• Kreativita jako postoj/schopnost/proces a jako prostředek získání strategické výhody. Možnosti měření a kultivace kreativního myšlení. Překážky kreativního myšlení a způsoby jejich překonání.• Designové myšlení jako metoda řešení špatně strukturovaných problémů. Na řešení zaměřený přístup podporující out-of-the-box nápady a inovace, zohledňující sociální a lidské specifika cílové skupiny.• Základní principy designového myšlení (porozumění motivacím a potřebám lidí; týmová spolupráce; optimismus; experimentování) a proces designového myšlení (definuj, prozkoumej, vymýšlej, vytvoř modely, vyber, implementuj, uč se) s důrazem na aplikaci pro generování strategických scénářů.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti:- popsat a aplikovat základní koncepty teorie her při identifikaci a při řešení strategických dilemat, - identifikovat psychologické zákonitosti omezené racionality, pozornosti, síly vůle a vlastního zájmu na straně zaměstnanců a manažerů, klientů a konkurentů,- identifikovat základní chyby a selhání rozhodování pracovníků za rizika a nejistoty v řízení týmů a organizací,- navrhnout optimální architekturu rozhodování a design organizace,- vysvětlit roli plánování scénářů ve strategickém rozhodování,- popsat principy tvořivého a designového myšlení jako účinného nástroje pro řešení problémových situací,- aplikovat principy designového myšlení na vybrané problémy v podniku s důrazem na strategické plánování podniku.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKAHNEMAN, D.Myšlení : rychlé a pomalé.V Brně:Jan Melvil Publishing, 2012.978-80-87270-42-4ZRUMELT, R P.Good strategy, bad strategy : the difference and why it matters.New York:Crown Business, 2011.978-0-307-88623-1DDIAMOND, P A. -- VARTIAINEN, H.Behavioral economics and its applications.Princeton:Princeton University Press, 2007.978-0-691-12284-7

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D.Ing. Petr Houdek