Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Státní zkouška z vedlejší specializace (3SP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3SP - Státní zkouška z vedlejší specializace, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tématické okruhy otázek státní závěrečné zkoušky z vedlejší specializace Manažerská sociologie a psychologie (3SP)Část A Platné od ZS 20101. Psychologie práce, manažerská psychologie, základní směry, metody psychologie a psychologie práce. Poradenství v organizaci a na trhu práce.2. Sociologie práce a organizace, manažerská sociologie. Uplatnění sociologie v ekonomice.3. Psychologie osobnosti. Struktura osobnosti. Poznávání osobnosti. Vyjádření pracovního potenciálu člověka.4. Sociální skupina a pracovní skupina. Pracovní tým. Problém virtuálních týmů.5. Komunikace a interakce. Percepce. Průběh komunikace. Vnitřní a vnější komunikace v organizaci. Vyjednávání.6. Organizace. Sociální systém podniku. Struktura sociálního systému. Sociální a organizační změna.7. Organizační kultura. Podniková identita a etika. 8. Manažer. Manažerská pozice a role. Osobnost manažera. Moc a autorita. Manažerské týmy. Práce manažera s lidmi. Leadership. Styly řízení.9. Motivace lidského chování a pracovního jednání: teoretické přístupy a praktické aplikace. Motivační program a jeho souvislosti. Motivační profil. Stimulace.10. Systém práce s lidmi v organizaci. Výběr zaměstnanců. Adaptace. Hodnocení. Vzdělávání. Řízení kariéry. Uvolňování.Základní literatura k části A:1. BEDRNOVÁ, E.; NOVÝ, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. 3. rozšíř. a dopl. vydání. Praha: Management Press, 2007, 800s. ISBN 978-80-7261-169-0.2. PAUKNEROVÁ, D. a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada Publishing, 2006, 256s. ISBN 80-247-1706-9.3. NOVÝ, I.; SURYNEK A. a kol. Sociologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada Publishing, 2002, 288s. ISBN 80-247-1705-0.4. LUKÁŠOVÁ, R.; NOVÝ, I. a kol. Organizační kultura. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0648-2.Část B1. Životní zakotvení člověka a jeho potřeby. Efektivní životní styl. Možnosti a význam sebeřízení.2. Ohrožující faktory pro člověka při práci. Psychická zátěž, její zdroje a způsoby zvládání.3. Sociální a komunikační dovednosti pro týmovou práci a vedení lidí. Dynamická rovnováha manažerských dovedností. Vedení lidí v procesu skupinového řešení problémů. 4. Dovednosti tvořivého myšlení. Tvořivý proces, facilitátory a bariéry tvořivosti.5. Tvořivost a inovace v organizaci. Motivace a stimulace kreativních a inovativních aktivit. Podnikatelství v organizaci. Inovační šampión.6. Osobnost podnikatele.7. Objevování a hodnocení příležitostí k podnikání. Role společníků, zaměstnanců a obchodních partnerů v podnikání.8. Metody sociálního výzkumu, předpoklady poznání v psychologii a sociologii, kvalitativní a kvantitativní výzkum, zdroje empirických poznatků.9. Průběh empirického výzkumu. Objekt výzkumu a výběrové vzorky. 10. Zdroje získávání empirických dat a konkrétní metody a techniky.Základní literatura k části B:1. BEDRNOVÁ, E.; NOVÝ, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. 3. rozšíř. a dopl. vydání. Praha: Management Press, 2007, 800s. ISBN 978-80-7261-169-0.2. BEDRNOVÁ, E. a kol. Management osobního rozvoje. (Duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl). Praha: Management Press, 2009, 359s. ISBN 80-7168-681-6.3. PAVLICA, K., JAROŠOVÁ,E.,KAISER, R.B. Versatilní vedení. (Dynamická rovnováha manažerských dovedností.) Praha: Management Press, 2010, 222s. ISBN 978-80-7261-208-6.4. LUKEŠ, M.; NOVÝ, I. a kol. Psychologie podnikání. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-125-9.5. PROVAZNÍK, V. Rozvíjení tvořivosti. 2. vyd. Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-779-551-4.6. ŽÁK, P. Kreativita a její rozvoj. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0457-5.7. PAVLICA, K. a kol. Sociální výzkum, podnik a management. Praha: Ekopress, 2000, 160 s. ISBN 80-86119-25-4.8. FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu: Jak zkoumat lidskou duši. Praha: Portál, 2000, 256 s. ISBN 80-7178-367-6,

Získané způsobilosti

Úspěšným absolvováním zkoušky studentiprokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru,klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBEDRNOVÁ, E.Duševní hygiena a sebeřízení pro vysokoškoláky a mladé manažery.Praha:Fortuna, 1999.80-7168-681-6ZBEDRNOVÁ, E. -- NOVÝ, I.Moc, vliv, autorita.Praha:Management Press, 2001.80-7261-053-8ZBEDRNOVÁ, E. -- NOVÝ, I.Psychologie a sociologie řízení.Praha:Management Press, 2007.978-80-7261-169-0ZPAUKNEROVÁ, D.Psychologie pro ekonomy a manažery.Praha:Grada, 2006.80-247-1706-9ZNOVÝ, I. -- SCHROLL-MACHL, S.Interkulturní komunikace v řízení a podnikání.Praha:Management Press, 2003.80-7261-089-9ZLUKÁŠOVÁ, R. -- NOVÝ, I.Organizační kultura : od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku.Praha:Grada, 2004.80-247-0648-2ZNOVÝ, I. -- SURYNEK, A.Sociologie pro ekonomy a manažery.Praha:Grada, 2006.80-247-1705-0ZNOVÝ, I. -- SCHROLL-MACHL, S.Spolupráce přes hranice kultur.Praha:Management Press, 2005.80-7261-121-6ZPAVLICA, K.Sociální výzkum, podnik a management : průvodce manažera v oblasti výzkumu hospodářských organizací.Praha:Ekopress, 2000.80-86119-25-4DLUKEŠ, M. -- NOVÝ, I.Psychologie podnikání : osobnost podnikatele a rozvoj podnikatelských dovedností.Praha:Management Press, 2005.80-7261-125-9DHUBINKOVÁ, Z.Psychologie a sociologie ekonomického chování.Praha:Grada, 2008.978-80-247-1593-3DPROVAZNÍK, V.Rozvíjení tvořivosti.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1999.80-7079-551-4DHIERHOLD, E.Rétorika a prezentace : jak s jistotou prezentovat a působivě přednášet, tipy a triky pro úspěšnou prezentaci, vizuální a verbální techniky, přesvědčovací a argumentační strategie, od flipchartu po PowerPoint.Praha:Grada, 2005.80-247-0782-9DMCQUAIL, D.Úvod do teorie masové komunikace.Praha:Portál, 2007.978-80-7367-338-3DŽÁK, P.Kreativita a její rozvoj.Brno:Computer Press, 2004.80-251-0457-5DURBAN, D.Emocionální inteligence : šance pro nekonvenční myšlení a alternativní rozhodování.Praha:Management Press, 1998.80-85943-79-4DBLACK, S.Nejúčinnější propagace : public relations.Praha:Grada, 1994.80-7169-106-2

Požadavky

žádné

Garant

prof. Ing. Ivan Nový, CSc.

Vyučující

prof. Ing. Ivan Nový, CSc.