Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management inovací (3TM401)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3TM401 - Management inovací, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

• Inovace, základní vymezení a klasifikace.• Vztah inovací a podnikání, tvorba konkurenční výhody založené na inovacích.• Inovační modely.• Produktové, procesní, organizační a marketingové inovace a jejich role v rozvoji podnikání.• Zdroje inovací (push, pull, analogie), transfer technologií.• Kreativní metody a přístupy využívané v inovačním managementu.• Přístupy k řízení inovačního procesu (agilní řízení, Six Thinking Hats, NUF test).• Projektový přístup k řízení inovací, metoda Stage Gate, její podstata, adaptace přístupu na zvolené modely podnikání.• Vnitrofiremní podnikání, rozvoj inovačního procesu ve firmě.• Otevřené inovace (Open innovation) jako moderní koncept, limity této metody a její přínosy pro rozvoj podnikání.• Inovace zaměřené na člověka, role spolutvorby v inovačním procesu.• Strategie inovačního procesu, typy a volba vhodných strategií.• Měření a vyhodnocování přínosů inovací pro podnikání (finanční a nefinanční metriky, jejich kombinace a volba).• Bariéry inovací v podnikání, selhávání inovací a jeho příčiny, postaudity inovačních projektů.• Organizace a facilitace inovačního workshopu.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět:• vysvětlit ekonomický kontext inovací ve vztahu k podnikání;• identifikovat zdroje inovací v podnikatelské sféře;• aplikovat vybrané inovační metody a techniky;• vyhodnocovat efektivnost inovací;• porozumět jednotlivým modelů financování inovací;• charakterizovat jednotlivé typy inovací; aplikovat systémový pohled na inovace;• porozumět procesu řízení inovací; • popsat principy zavádění inovací a inovačního procesu ve firmách;• charakterizovat specifika produktových, procesních, organizačních a marketingových inovací; identifikovat synergické efekty mezi jednotlivými typy inovací;• identifikovat bariéry a příčiny selhávání inovací;• naplánovat jednoduchý inovační projekt.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZTIDD, J. -- BESSANT, J R. -- PAVITT, K.Řízení inovací : zavádění technologických, tržních a organizačních změn.Brno:Computer Press, 2007.978-80-251-1466-7ZKIERNAN, M J.Inovuj, nebo nepřežiješ!.Praha:Management Press, 1998.ZOSTERWALDER, A. -- PIGNEUR, Y.Tvorba business modelů : příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev.V Brně:BizBooks, 2012.978-80-265-0025-4DTIDD, J. -- BESSANT, J R.Managing innovation : integrating technological, market and organizational change.Chichester:John Wiley & Sons, 2009.978-0-470-99810-6DPITRA, Z.Management inovačních aktivit.Praha:Professional Publishing, 2006.80-86946-10-XDDAVILA, T. -- EPSTEIN, M J. -- SHELTON, R.Making innovation work : how to manage it, measure it, profit from it.Upper Saddle River:Wharton School Publishing, 2006.0-13-149786-3DSILVERSTEIN, D. -- SAMUEL, P. -- DECARLO, N.The innovator's toolkit : 50+ techniques for predictable and sustainable organic growth.Hoboken:John Wiley, 2009.978-0-470-34535-1DKOŠTURIAK, J. -- CHAĽ, J.Inovace : vaše konkurenční výhoda!.Brno:Computer Press, 2008.978-80-251-1929-7DDalší materiály dle pokynů přednášejících.DGODIN S. Kopni do té bedny. 2012. ISBN 978-80-87270-21-9.DVLČEK, R. Strategie hodnotových inovací. 2012. ISBN 978-80-7431-048-5 (vybrané kapitoly).

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBA

Vyučující

Ing. Jan Marešdoc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBA