Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Státní zkouška ze studijního oboru (PE1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PE1 - Státní zkouška ze studijního oboru, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Okruhy otázek z podnikové ekonomiky (dotace 0/0) a.Cíle a funkce podniku, jeho právní formyb.Výrobní činitele, jejich zajištění a měření jejich využitíc.Majetková a kapitálová výstavba podnikud.Výnosy, náklady, hospodářský výsledek; účetní a ekonomický ziske.Činnosti podniku a jejich řízeníf.Život podniku (založení, růst, restrukturalizace, sanace, zánik)g.Rozbory hospodaření podniku, controlling a interní audith.Financování podnikui.Specifika nevýrobních podniků (obchodních, bankovních aj.)j.Specifika výrobních podniků a podniků infrastruktury2.Okruhy otázek z marketingu (dotace 0/0) a.Role marketingu ve strategickém řízení firmy. Marketingový informační systém. Segmentace spotřebního trhu, postup, kritéria, metody, tržní targeting a positioning. Místo v marketingových strategiích.b.Specifické rysy základních marketingových nástrojů a jejich spotřebitelské vnímání. Různé koncepce marketingového mixu, harmonizace a tvorba marketingového mixu.c.Výrobek a jeho specifické rysy významné pro spotřební trh. Spotřebitelské vnímání, složky, výrobková média. Značka, design, obal - pozice těchto prvků v marketingu. Výrobkový výzkum.d.Cena a její role na spotřebním trhu. Cenové polohy sortimentu. Cenový výzkum.e.Distribuce a její uplatnění na spotřebním trhu. Výběr a řízení distribučních kanálů. Distribuční výzkum.f.Marketingová komunikace na spotřebním trhu. Řízení integrované marketingové komunikace. Výzkum marketingové komunikace.g.Aplikace marketingu na vybraný podnikatelský či nepodnikatelský sektor.3.Okruhy otázek z managementu a manažerského rozhodování (dotace 0/0) a.Management změnb.Ochrana průmyslových právc.Řízení vztahů se zákazníkyd.Strategický managemente.Procesní přístupf.Management znalostíg.Identita firmyh.Výkonnost a prosperita firmyi.Krizové řízeníj.Globalizační trendyk.Správa společnostíl.Základy manažerského rozhodováním.Identifikace, analýza a formulace rozhodovacích problémůn.Výběr kritérií, tvorba variant a stanovení jejich důsledkůo.Hodnocení variant rozhodováníp.Rozhodování za rizika a nejistotyq.Nástroje stanovení dopadů rizikových variantr.Pravidla rozhodovánís.Tvorba portfoliat.Optimalizace víceetapových rozhodovacích procesů za rizikau.Skupinové rozhodovánív.Volba stylu rozhodováníw.Management rizika

Získané způsobilosti

Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVEBER, J.Management : základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-200-0ZSYNEK, M.Manažerská ekonomika.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1992-4ZSYNEK, M.Podniková ekonomika.Praha:Beck, 2006.80-7179-892-4ZKISLINGEROVÁ, E.Manažerské finance.Praha:C.H. Beck, 2007.978-80-7179-903-0ZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1359-5ZBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum).Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1275-4ZBOUČKOVÁ, J.Marketingové aplikace.Praha:Oeconomica, 2004.80-245-0673-4ZZAMAZALOVÁ, M.Marketing.Praha:C.H. Beck, 2010.978-80-7400-115-4ZFOTR, J. -- ŠVECOVÁ, L.Manažerské rozhodování. Postupy, metody a nástroje.Praha:Ekopress, 2010.978-80-86929-59-0DROBBINS, S P. -- COULTER, M K.Management.Praha:Grada, 2004.80-247-0495-1DPICHANIČ, M.Mezinárodní management a globalizace.Praha:C.H. Beck, 2004.80-7179-886-XDHAMMOND, J S. -- RAIFFA, H. -- KEENEY, R L.Smart choices : a practical guide to making better decisions.Boston:Harvard Business School, 1999.0-87584-857-5DFOTR, J. -- SOUČEK, I.Podnikatelský záměr a investiční rozhodování.Praha:Grada, 2005.80-247-0939-2DVROOM, V H. -- JAGO, A G.The new leadership : managing participation in organizations.Upper Saddle River:Prentice Hall, 1988.0-13-615030-6DKISLINGEROVÁ, E.Oceňování podniku.Praha:C.H. Beck, 2001.80-7179-529-1DDVOŘÁČEK, J.Interní audit a kontrola.Praha:C.H. Beck, 2003.80-7179-805-3DDVOŘÁČEK, J.Společné a nadnárodní podniky.Praha:Oeconomica, 2006.80-245-1029-4DSYNEK, M.Ekonomická analýza.Praha:Oeconomica, 2003.80-245-0603-3DSYNEK, M. -- KUBÁLKOVÁ, M.Manažerské výpočty.Praha:Vysoká škola ekonomická, 2001.80-245-0240-2DHINDLS, R. -- HOLMAN, R. -- HRONOVÁ, S.Ekonomický slovník.Praha:C.H. Beck, 2003.80-7179-819-3DDEDOUCHOVÁ, M.Strategie podniku.Praha:C.H. Beck, 2001.80-7179-603-4DSEDLÁČKOVÁ, H. -- BUCHTA, K.Strategická analýza.Praha:C.H. Beck, 2006.80-7179-367-1DVYSEKALOVÁ, J.Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují.Praha:Grada, 2004.80-247-0393-9DWÖHE, G. -- KISLINGEROVÁ, E.Úvod do podnikového hospodářství.Praha:C.H. Beck, 2007.978-80-7179-897-2DHANNA, N. -- DODGE, H R.Pricing : zásady a postupy tvorby cen = Pricing. Policies and procedures.Praha:Management Press, 1997.80-85943-34-4DKOTLER, P. -- TRÍAS DE BES MINGOT, F.Inovativní marketing : jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků.Praha:Grada, 2005.80-247-0921-XDKOTLER, P. -- NOVÝ, V.Moderní marketing : 4. evropské vydání.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1545-2DTOMEK, G. -- VÁVROVÁ, V.Výrobek a jeho úspěch na trhu.Praha:Grada, 2001.80-247-0053-0DKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G.Marketing.Praha:Grada, 2004.80-247-0513-3DKOUDELKA, J.Segmentujeme spotřební trhy.Praha:Professional Publishing, 2005.80-86419-76-2DKELLER, K L.Strategické řízení značky : positioning a hodnota značky, plánování a implementace marketingových programů, měření a interpretace výkonnosti značky, budování a udržení hodnoty značky.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1481-3DKOTLER, P.Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy.Praha:Management Press, 2000.80-7261-010-4

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Jiří Dědina, CSc.prof. Ing. Jiří Dvořáček, CSc.doc. Ing. Jan Heřman, CSc.doc. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D.doc. Ing. Hana Mikovcová, Ph.D.doc. Ing. Ludmila Mládková, Ph.D.doc. Ing. Inka Neumaierová, CSc.doc. Ing. Mikuláš Pichanič, CSc.doc. Ing. Luboš Smrčka, CSc.doc. Ing. Jitka Srpová, CSc.doc. Ing. Jiří Strouhal, Ph.D.doc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBAdoc. Ing. Jindřich Špička, Ph.D.doc. Ing. Emil Vacík, Ph.D.