Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Státní zkouška ze studijního oboru (PHM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PHM - Státní zkouška ze studijního oboru, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.3PE111 Podniková ekonomika + 1FP211 Finance podniku (dotace 0/0) a.Pojetí a typologie podnikub.Život podnikuc.Majetková a kapitálová výstavba podnikud.Výnosy, náklady a výsledek hospodařeníe.Výrobní činitele a jejich zajištěníf.Podnikové činnostig.Zvláštnosti nevýrobních (obchodních, bankovních aj.) podnikůh.Financování podniku, finanční managemen a finanční cílei.Riziko, výnosy, alternativní náklady kapitáluj.Rozhodování o investicíchk.Finanční analýza a finanční plán2.3MA101 Management (Okruhy jsou stejné i v případě, že student studoval předmět 3MA111) (dotace 0/0) a.Pojetí managementu, vymezení základních pojmů. Kdo jsou úspěšní manažeři minulosti a současnosti?b.Historické kořeny managementu. Taylorovské pojetí managementu, byrokratický a administrativníc.Pohled na management. Lidský prvek v organizaci a psychologické faktory ovlivňující jeho chování. Mayo, Gilbrethová, Maslow, Herzberg a nové psychologické školyd.Rozhodování, východisko všech dalších manažerských funkcíe.Plánování a jeho základy. Monitorování vnějšího prostředí firmy. Techniky tvorby plánů. Strategické plánování a strategický management. Proces strategického plánování. Techniky pro alokování zdrojů.f.Lidský faktor v organizaci a organizační chování. Management lidských zdrojů. Organizační cíle a motivace lidí jak jich dosáhnout. Organizační struktura a etika. Základy motivačního procesu. Motivace k práci. Řízení skupin. Formální a neformální skupiny. Leadership. Rozdílnost manažerských stylů. Formální pravomoce a řešení skupinových konfliktů.g.Kontrola a kntrolní proces. Typy kontroly. Kontrolní trendy. Controlling výkonnosti organizace. Nástroje ke sledování a měření výkonnosti organizace.h.Komunikace. Komunikace v organizaci. Formalizovaná versus neformalizovaná komunikace. Interpersonální komunikace. Informační technologie a jejich vliv na organizaci.i.Moderní soudobé manažerské přístupy-procesní přístup, reengineering, TQM, Lean Management, CRM. Znalostní management. Risk management apod.j.Globalizace podnikání a konkurence a její dopad na výkon manžerských funkcí. Nové výzvy, které způsobují permanentní změnu a jak jim čelit.k.Organizace. Pojetí organizace, rozsah řízení, centralizace, decentralizace. Organizační formy. Organizační struktury s pružnými kprvky. Projektové řízení. Nové formy organizačních struktur-sítě, virtuální organizace apod.l.Organizační projektování. Důvody organizačních změn, manažerská rohodování o závažnosti organizačních změn. Projekty organizačních změn a jejich implementace.m.Provozní (operativní) management a jeho úloha pří řízení firem. Normativní základna jako východisko operativního plánování, kalkulací, úsilí o zvyšování hospodárnosti. Řízení hlavních provozních činností.n.Provozní (operativní) management. Zabezpečení pomocných činností -- skladování, manipulace, péče o ochranu životního prostředí (odpadové hospodářství atd.), bezpečnost a ochrana zdraví při práci. Specifika provozního managementu ve službách.o.Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Charakteristické rysy normativních přístupů. Klíčové normativní požadavky na provozní činnosti.3.3MA113 Podnikání v malé a střední firmě (Okruhy jsou stejné i v případě, že student studoval předmět 3MA111) (dotace 0/0) a.1. Pojetí a význam malých a středních podnikůb.2. Podnikatelská idea, zakladatelský rozpočet, podnikatelský plánc.3. Zahájení podnikatelské činnosti, výhody a nevýhody jednotlivých právních forem z pohledu malých podnikatelů, registrační povinnostid.4. Podpora malého a středního podnikání, organizace nabízející služby podnikatelůme.5. Analýza vnějšího a vnitřního prostředí, kauzální analýzaf.6. Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicíchg.7. Marketingové a obchodní činnosti v malých a středních podnicíchh.8. Specifika managementu malých a středních podnikůi.9. Finanční řízení malých a středních podniků, účetnictví, výkaznictví, daně a pojistnéj.10. Informační a komunikační zabezpečení v malých a středních podnicích, varianty řešeník.11. Nejdůležitější legislativní požadavky v oblasti podnikáníl.12. Partnerství, spojenectví malých a středních podniků, vytváření sítí, výhody a nevýhody pro malé a střední podnikym.13. Krizové situace v podnikání malých a středních podniků, prevence, respektování rizika, zásady krizového řízenín.14. Ukončení podnikatelské činnosti, zánik živnostenského oprávnění, zánik obchodní společnosti4.3MG212 Marketing 1 + 3MG214 Spotřební chování (dotace 0/0) a.Marketing, jeho podstata a definiceb.Marketingové prostředíc.Marketingový výzkumd.Segmentacee.Značka a brand positioningf.Výrobková politikag.Cenová politikah.Distribuční politikai.Komunikační mixj.Mezinárodní marketingk.Marketingové plánováníl.Přístupy ke sledování spotřebního chování v marketingum.Model Podnět -- Odezvan.Predispozice spotřebního chování, marketingový významo.Kulturní predispozice spotřebního chováníp.Sociální predispozice spotřebního chováníq.Psychické predispozice spotřebního chovánír.Kupní rozhodovací process.Modifikace kupního rozhodování spotřebitelůt.Spotřebitel a inovace

Získané způsobilosti

Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSYNEK, M.Podniková ekonomika.Praha:Beck, 2006.80-7179-892-4ZMIKOVCOVÁ, H. -- SCHOLLEOVÁ, H.Podniková ekonomika pro bakalářské studium.Plzeň:Aleš Čeněk, 2006.80-86898-78-4ZKISLINGEROVÁ, E.Manažerské finance.Praha:C.H. Beck, 2007.978-80-7179-903-0ZMAREK, P.Studijní průvodce financemi podniku.Praha:Ekopress, 2009.978-80-86929-49-1ZVEBER, J.Management : základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-200-0ZVEBER, J. -- SRPOVÁ, J.Podnikání malé a střední firmy.Praha:Grada, 2008.978-80-247-2409-6ZKOTLER, P. -- NOVÝ, V.Moderní marketing : 4. evropské vydání.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1545-2ZBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum).Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1275-4ZKARLÍČEK, M.Základy marketingu.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4208-3DSVOBODOVÁ, H. -- VEBER, J.Produktový a provozní management = Product and operation management.Praha:Oeconomica, 2006.80-245-1083-9DWÖHE, G.Úvod do podnikového hospodářství.Praha:Beck, 1995.80-7179-014-1DWÖHE, G. -- KISLINGEROVÁ, E.Úvod do podnikového hospodářství.Praha:C.H. Beck, 2007.978-80-7179-897-2DROBBINS, S P. -- COULTER, M K.Management.Praha:Grada, 2004.80-247-0495-1DFOTR, J. -- SOUČEK, I.Podnikatelský záměr a investiční rozhodování.Praha:Grada, 2005.80-247-0939-2DGIBSON, J L. -- DONNELLY, J H. -- IVANCEVICH, J M.Management.Praha:Grada, 1997.80-7169-422-3DVODÁČEK, L. -- VODÁČKOVÁ, O.Malé a střední podniky : konkurence a aliance v Evropské unii.Praha:Management Press, 2004.80-7261-099-6DSCHIFFMAN, L G. -- KANUK, L L.Nákupní chování.Brno:Computer Press, 2004.80-251-0094-4

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Hana Mikovcová, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Hana Mikovcová, Ph.D.