Předmět Management kvality (PM_921)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PM_921 - Management kvality, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. úloha kvality v současném podnikání - konkurenční výhoda na straně nákladů, kvality a ceny - Lean Management (úsporné řízení) - Target Management (cílové řízení nákladů) - Time Based Management (řízení zaměřené na čas)2. přístupy zaměřené na zabezpečování jakosti - ISO 9000 - TQM - Total Quality Management (Komplexní řízení jakosti)3. základy TQM - pojetí TQM jako managementu quality a quality managementu - obecné zásady TQM - přehled přístupů a metod TQM4. přístupy TQM - leadership (politika a cíle jakosti firmy/instituce a jejich prosazování) - ekonomika jakosti - zákazník ve středu pozornosti - orientace na trvalé zlepšování - Benchmarking - metodika řešení problémů - lidský faktor v managementu kvality - Process management (filozofie řízení procesů) - audity kvality
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti umět:- charakterizovat základní přístupy k managementu kvality, environmentu a bezpečnosti;- popsat principy managementu kvality;- popsat význam zavádění systémů managementu kvality, environmentu a bezpečnosti;- vyjmenovat základní legislativní požadavky v oblasti kvality, environmentu a BOZP;- popsat principy identifikace a hodnocení environmentálních aspektů a rizik v oblasti BOZP;- aplikovat přístupy k stanovování požadavků zákazníka a jejich transformaci na charakteristiky produktu- popsat přístupy zaměřené na zabezpečení jakosti (TQM a další.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVEBER, J.Řízení jakosti a ochrana spotřebitele.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1782-1ZVEBER, J.Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce : legislativa, systémy, metody, praxe.Praha:Management Press, 2006.80-7261-146-1ZSTORBACKA, K. -- LEHTINEN, J.Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management).Praha:Grada, 2002.80-7169-813-XDGOLDRATT, E M. -- COX, J.Cíl : proces trvalého zlepšování.Praha:InterQuality, 1999.80-902770-1-2DGOLDRATT, E M.Kritický řetěz.Praha:InterQuality, 1999.80-902770-0-4
Požadavky
žádné
Garant
prof. Ing. Jaromír Veber, CSc.
Vyučující
prof. Ing. Jaromír Veber, CSc.