Předmět Entrepreneurship and New Business Venturing (IP_315)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IP_315 - Entrepreneurship and New Business Venturing, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Podstata podnikání: definice, rámcové modely, podnikání jako proces, důležitost pro společnost a ekonomiku, postoje k podnikání.- Osobnost podnikatele: osobnostní charakteristiky, dovednosti, motivace a postoje podnikatelů. Faktory ovlivňující začínající podnikatele. Analýza vlastních silných a slabých stránek vztažených k podnikání.- Rozvíjení tvořivosti: Uplatnění tvořivosti v podnikání.- Objevování a využívání podnikatelských příležitostí: Přicházení s nápady, povaha a proces inovací, rozpoznání nenaplněné tržní potřeby a / nebo neefektivně využitých zdrojů.- Stávání se podnikatelem: počáteční aktivity, s čím začít, start-up proces – kroky a výzvy. Koupě existující firmy.- Validace projektu: techniky a koncepty využívané pro hodnocení příležitostí k založení firmy. Rozvoj podnikatelského nápadu, podnikatelský koncept.- Akvizice podnikatelského týmu a zaměstnanců: složení a management podnikatelského týmu.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti:- umět popsat podnikatelský proces a faktory ovlivňující úspěch v podnikání, a to z pohledu byznysu i z pohledu jedince- schopni zhodnotit podnikatelskou příležitost- schopni zanalyzovat své vlastní silné a slabé stránky v souvislosti s podnikáním- umět aplikovat různé formy ochrany duševního vlastnictví v souvislosti s konkrétním podnikatelským nápadem- umět sestavit byznys model a sepsat podnikatelský koncept- odprezentovat podnikatelský koncept investorům ve formě krátké i podrobnější prezentace
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZLUKEŠ, M. -- LAGUNA, M.Entrepreneurship:A Psychological Approach.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1642-4ZTIMMONS, J A. -- SPINELLI, S.New venture creation : entrepreneurship for the 21st century.Boston:McGraw-Hill, 2007.978-0-07-310279-5ZDOLLINGER, M J.Entrepreneurship : strategies and resources.Upper Saddle River:Prentice-Hall, 2003.0-13-090995-5ZKURATKO, D.Enterpreneurship.Harper Collins, 2004.0324258267ZBAUM, J R. -- FRESE, M. -- BARON, R A. (ed.).The psychology of entrepreneurship.Mahwah:Lawrence Erlbaum Associates, 2007.
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Mgr. Martin Lukeš, Ph.D.
Vyučující
Ing. Michal Anderadoc. Ing. Mgr. Martin Lukeš, Ph.D.