Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět International Marketing (IP_455)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu IP_455 - International Marketing, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky: * Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturní marketing), globální marketing, specifika mezinárodního marketingu. * Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza). * Mezinárodní marketingový výzkum. Metody mezinárodního marketingového výzkumu, průběh a řízení mezinárodního výzkumu, informační zdroje pro české vývozce. * Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu. * Formy vstupu na zahraniční trhy. Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody), formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising...), kapitálové vstupy na zahraniční trhy. Faktory, které ovlivňují rozhodování o volbě vstupu na mezinárodní trhy. * Segmentace mezinárodních trhů. Segmentační strategie, kritéria segmentace trhu spotřebních výrobků, segmentační strategie na průmyslovém trhu. Výběr cílových trhů. Positioning v mezinárodním prostředí. * Mezinárodní výrobková politika. Míra adaptace mezinárodní výrobkové politiky. Mezinárodní výrobkový mix. Fáze cyklu tržní životnosti výrobků. * Mezinárodní značková politika firmy. Trendy v oblasti mezinárodní značkové politiky. Mezinárodní strategické řízení značek. * Mezinárodní cenová politika. Faktory ovlivňující volbu cenové strategie. Mezinárodní cenové strategie. Cenová politika v průběhu životního cyklu výrobku. Proces tvorby ceny (pricing). * Mezinárodní distribuční politika. Vývojové trendy v mezinárodní distribuci. Faktory ovlivňující volbu mezinárodní distribuční politiky. Vliv Internetu na mezinárodní distribuci. * Mezinárodní komunikační politika. Komunikační strategie v mezinárodním prostředí. Nástroje mezinárodního komunikačního mixu -- mezinárodní reklama, podpora prodeje, PR, osobní prodej a další formy přímého marketingu. Cvičení: * Úvod do cvičení. Metodika práce s případovými studiemi. Zadání celosemestrálního projektu. * Případová studie - analýza mezinárodního podnikatelského prostředí. * Případová studie - mezinárodní marketingový výzkum. * Případové studie - mezinárodní strategický marketing. * Případové studie - mezinárodní marketingový mix. * Presentace celosemestrální studie.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování tothoto předmětu budou studenti:- samostatně řešit problémy v mezinárodního marketingu,- aplikovat vhodné koncepty a nástroje mezinárodního marketingu.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H. -- KRÁL, P. -- LHOTÁKOVÁ, M. a kol.International Marketing.Praha:Nakladatelství Oeconomica, 2010.978-80-245-1643-1ZHOLLENSEN, S.Global marketing : a market-responsive approach.Harlow:Financial Times, 2001.0-273-64644-3DKEEGAN, W. J. -- SCHLEGELMILCH, B. B. Global marketing management : a European perspective. Harlow: Financial Times, 2001. ISBN 0-273-65572-8.

Požadavky

Účast na seminářích je povinná, o případné omluvě rozhoduje vyučující. Student je povinen získat ze závěrečného testu minimálně 36 bodů.

Garant

prof. Ing. Hana Machková, CSc.

Vyučující

prof. Ing. Hana Machková, CSc.