Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pop-ekonomie (5EN328)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 5EN328 - Pop-ekonomie, Národohospodářská fakulta, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Finanční a ekonomická krize 2007-2009 I.: Jak vznikla, může za ni trh, či stát? + Ekonomické aktuality a diskuse2) Finanční a ekonomická krize 2007-2009 II.: Jak ji vlády řeší + Ekonomické aktuality a diskuse3) Finanční a ekonomická krize 2007-2009 III.: Ponaučení z krizového vývoje + Ekonomické aktuality a diskuse4) Evropská dluhová krize 2009-2012 I.: Jak vznikla, může za ni trh, či stát? + Ekonomické aktuality a diskuse5) Evropská dluhová krize 2009-2012 II.: Jak ji vlády řeší + Ekonomické aktuality a diskuse6) Gary Becker, ekonomie a drogy: Legalizovat, nebo ne? + Ekonomické aktuality a diskuse7) Dan Hamermesh, ekonomie a krása: Proč mají krásní lidé vyšší příjmy + Ekonomické aktuality a diskuse8) Peter Leeson, ekonomie a piráti: Proč byli piráti racionální maximalizátoři + Ekonomické aktuality a diskuse9) Bruno Frey, ekonomie a štěstí: Mají ekonomové měřit lidské štěstí? + Ekonomické aktuality a diskuse10) Jeffrey Sachs, (Bono Vox), ekonomie a světová chudoba: Ještě více peněz třetímu světu? + Ekonomické aktuality a diskuse11) William Butos, ekonomie a globální oteplování: Je Václav Klaus skutečně osamělým bojovníkem? + Ekonomické aktuality a diskuse12) Sociologie ekonomie: Kdo koho může (a kdo koho nemusí) v ekonomické obci + Ekonomické aktuality a diskuse13) Média, blogy, ekonomie: Kde si kvalitně počíst a co od toho čekat + Ekonomické aktuality a diskuse14) Bonusová hodina: Ekonomie, kde už ji opravdu nečekáte + Ekonomické aktuality a diskuse

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni - popsat aktuální (politicko-)ekonomickém dění- propojit si dané praktické problémy s teoriemi různých škol ekonomického myšlení- nalézt zdroje, které ekonomii popularizují takovým způsobem, jenž nepokřivuje její podstatu- identifikovat interdisciplinární přesahy ekonomie a její propojení s psychologií, historií, biologií, lékařstvím, právem či sociologií; - aplikovat ekonomické myšlení na problémy všedního dne, na problémy zdánlivě neekonomické

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOVANDA, L.Příběh dokonalé bouře : a hovory (nejen) s laureáty Nobelovy ceny o finanční krizi.Praha:Mediacop, 2009.978-80-254-6403-8ZKOVANDA, L.Příběh dluhové smršti : a hovory (nejen) s laureáty Nobelovy ceny o dopadech finanční krize.Praha:Mediacop, 2011.978-80-904812-1-3ZKOVANDA, L.Proč je vzduch zadarmo a panenství drahé : kapitoly z populární ekonomie.Brno:BizBooks, 2012.978-80-265-0011-7DKOVANDA, L.Hypoteční krize jako záminka pro paternalismus.978-80-86547-65-7DKOVANDA, L.Euro a boj o přežití.978-80-87460-03-0DKOVANDA, L.Ekonomie pirátství.2008.DKOVANDA, L."Development economics" v čase finanční krize.978-80-86547-74-9DBecker, Gary: Habits, Addiction and Traditions, 1991. (http://research.chicagogsb.edu/economy/research/articles/71.pdf)DButos, William: Vlády, přestaňte financovat vědu, 2008. (http://kovanda.blog.tyden.cz/clanky/2638/vlady-prestante-financovat-vedu-william-butos.html)DFrey, Bruno a Alois Stutzer: What can Economists Learn from Happiness Research?, 2001. (http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=271816)DHamermesh, Dan: Beauty and the Labor Market, 1994. (http://www.eco.utexas.edu/faculty/Hamermesh/BeautyAER94.pdf)DLeeson, Peter: Pirational Choice: The Economics of Infamous Pirate Practices , 2008. (http://www.peterleeson.com/Pirational_Choice.pdf)DSachs, Jeffrey: Can Extreme Poverty Be Eliminated?, 2005. (http://www.earth.columbia.edu/sitefiles/File/about/director/documents/SciAmSept05.pdf)DTaylor, John: The Financial Crisis and the Policy Responses, 2008. (http://www.stanford.edu/~johntayl/FCPR.pdf)

Požadavky

Při hodnocení 4+ je student ústně zkoušen z vybrané látky diskutované při cvičeních. Známku lze vylepšit nejlépe na 3.

Garant

PhDr. Lukáš Kovanda, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Lukáš Kovanda, Ph.D.