Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomická žurnalistika v praxi (5HP415)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 5HP415 - Ekonomická žurnalistika v praxi, Národohospodářská fakulta, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Kdo, o čem a proč – úvod do světa ekonomických médií.2) Mediální versus reálný svět.3) Základní druhy ekonomické žurnalistiky a její žánry. 4) Jak komunikovat s médii.5) Informace, její význam, vznik a cesta. Simulovaná porada a výroba novin. 6) Jak pracovat v případě nepřízně médií. 7) Investigace v ekonomické žurnalistice, ekonomické kauzy. Jejich vznik a dopad. 8) Jak komunikovat krizi, útok konkurence. 9) Média a reklama. 10) Jak používat nástroje komunikace s médii.11) Internet, moderní technologie a noviny zdarma vs. placené tiskoviny a televize. 12) Jak řídit komunikaci s médii ve firmě. 13) Objektivita. Tlak PR a marketingu – jsou novináři zkorumpovaní?

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni - posoudit ekonomické informace;- aplikovat ekonomickou terminologii používanou novináři;- používat a připravovat jednotlivé druhy komunikace s médii v praxi;- tvořit základní žurnalistické žánry;- popsat mediální trh a jeho vliv na ekonomické události.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZL'ETANG, J.Public relations : základní teorie, praxe, kritické přístupy.Praha:Portál, 2009.978-80-7367-596-7ZOSVALDOVÁ, B. -- HALADA, J.Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace.Praha:Libri, 2007.978-80-7277-266-7DFTOREK, J.Public relations jako ovlivňování mínění : jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat.Praha:Grada, 2009.978-80-247-2678-6

Požadavky

Při hodnocení 4+ (50-60 %) opakuje student závěrečný test a rozhoduje se mezi hodnocením 3 (dosáhne-li z opravného testu 60 % a více) a 4 (dosáhne-li z opravného testu méně než 60 %). Část výuky tohoto kurzu bude probíhat externě na pracovišti v Economia, a. s., kterou povede ředitel divize redakce Vladimír Piskáček.

Garant

Mgr. Soňa Křítková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Soňa Křítková, Ph.D.