Předmět Tiskový mluvčí (5HP435)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 5HP435 - Tiskový mluvčí, Národohospodářská fakulta, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Praktické poznatky z audiovizuálních médií - rozhlas a televize, vliv dalších elektronických médií – Internet, tiskové agentury - práce s nimi.2. Klasické + nové metody presentací – hromadná a individuální presentace, metoda „one man show“. Kvalita a kvantita informací, umění zaujmout, šokovat.3. Manipulace s médii, lidmi, efektivnost. Práce s informacemi, jejich zpracování, metody přístupu a získávání dat.4. Využití informací v médiích v ČR - komerční a státní sektor, politické strany, zpracování informací - zefektivnění přenosu dat, další zpracování informací.5. Lidské smysly – jejich využití v praxi k efektivnímu dosažení stanovených cílů, brainjogging.6. Metody jednání, psychologie respondenta, žurnalistů, cílových skupin, základní prvky efektivní komunikace v praxi – chybovost při presentacích.7. Desatero respondenta, metody presentací, analýzy výstupů - dat – základní prvky úspěšnosti.8. Cílové skupiny – druhy, práce s nimi, vlivy médií na utváření názorů jednotlivých cílových skupin.9. Etika v médiích - srovnání ČR a EU, střet zájmů.10. Legislativa, znalost všech důležitých mediálních zákonů a předpisů, kriminalizace v médiích, korupce v médiích.11. Práce s novináři, práce před kamerou - exteriér a interiér - individuální přístup, kolektivní presentace, zkušenosti s technickými prostředky.12. Zpracování informací v audiovizuálních médiích, práce s kamerou, audiotechnikou, PC a střihovým pracovištěm, kompletace vstupních informací, zpracování a archivace dat - informací.13. Monitoring médií – praktické využití.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni - popsat využití jednotlivých druhů médií v ČR a zahraničí, jejich efekty na myšlení, způsoby utváření konečných názorů – dopady na cílové skupiny;- popsat současné metody presentací, nové prvky presentací a očekávané trendy vývoje v presentaci;- pracovat se všemi možnými dostupnými zdroji;- vyhodnotit informace z hlediska jejich důležitosti, potřebnosti, srozumitelnosti; - využít input a output presentační metody s metodami ovládnutí myšlenkového toku cílových skupin; - vést rozhovor, zvládat prvky defenzivního a ofenzivního jednání;- posoudit existující etické prvky v ČR v jednotlivých druzích médií, institucích a firmách.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZNAKONEČNÝ, M.Psychologie osobnosti.Praha:Academia, 1995.80-200-0525-0ZVĚRČÁK, V. -- GIRGAŠOVÁ, J. -- LIŠKAŘOVÁ, R.Media Relations není manipulace.Praha:Ekopress, 2004.80-86119-43-2DPublic relations quarterly [elektronický zdroj].[Rhinebeck, N.Y.]:ISSN 0033-3700DVYBÍRAL, Z.Psychologie lidské komunikace.Praha:Portál, 2000.80-7178-291-2DBRANNAN, T.Jak se dělá účinná reklama.Praha:Management Press, 1996.80-85603-99-3
Požadavky
Při hodnocení 4+ opakuje student závěrečnou ústní zkoušku rozhoduje se mezi hodnocením 3 (dosáhne-li z opravného testu 60 % a více) a 4 (dosáhne-li z opravného testu méně než 60 %).
Garant
Ing. Jiří Velebný
Vyučující
Ing. Jiří Velebný