Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rétorika a komunikace pro tiskové mluvčí a manažery (5HP437)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 5HP437 - Rétorika a komunikace pro tiskové mluvčí a manažery, Národohospodářská fakulta, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Profesionální koncentrace - jak zvládat náročné komunikační situace přesněji a s menším počtem chyb. Paměťová asociační listina - obrana proti paměťovým výpadkům, pomůcka při argumentaci (aneb "jak mít vždy poslední slovo", jak nebýt generálem až po bitvě, ale při ní).2. Praktické poznatky z audiovizuálních médií - rozhlas a televize, vliv dalších elektronických médií – Internet, tiskové agentury - práce s nimi.3. Zábrana nedorozumění = nejlepší prevence konfliktů a chyb v komunikaci. Forma přesvědčivého projevu - hlas a jeho výška, síla, zvučnost, barva, tempo, modulace a další parametry. Odstraňování řečnických zlozvyků.4. Klasické + nové metody prezentací – hromadná a individuální prezentace, metoda „one man show“. Kvalita a kvantita informací, umění zaujmout, šokovat.5. Obsah přesvědčivého projevu. Od antické chrie k moderním řečníkům. Odolávání běžným i záludným dotazům.6. Manipulace s médii, lidmi, efektivnost. Práce s informacemi, jejich zpracování, metody přístupu a získávání dat.7. Řečnické triky a obrana proti nim. Rozdíl asertivních rétorických technik a motivačních rétorických technik.8. Využití informací v médiích v ČR - komerční a státní sektor, politické strany, zpracování informací - zefektivnění přenosu dat, další zpracování informací.9. Vše podstatné o konfliktu, střetu, sporu - v rovině psychické komunikace. Nonverbální komunikace aneb "čtěte v druhých jako v otevřené knize".10. Lidské smysly – jejich využití v praxi k efektivnímu dosažení stanovených cílů, brainjogging.11. Citlivé zacházení s oponujícím podvědomím, psychická teorie relativity a další psychovzorce. Jejich využití pro úspěch v komunikaci.12. Beseda s hostem - význačný tiskový mluvčí, moderátor médií apod.13. Závěrečné vyhodnocení studentů - písemné i ústní.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni - profesionální koncentrace v důležitých komunikačních situacích;- zvládat trému; - obrany proti paměťovým výpadkům; - používat řečnické triky a manipulaci;- porozumět nonverbální komunikaci a číst ve druhých lidech jako "v otevřejné knize";- dodržovat zásady správné diskuse;- vysvětlit základní prvky diplomacie při jednání se zástupci médií;- vést rozhovor, zvládat prvky defenzivního a ofenzivního jednání;- popsast existující etické prvky v ČR, v jednotlivých druzích médií, institucích a firmách.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZNAKONEČNÝ, M.Psychologie osobnosti.Praha:Academia, 1995.80-200-0525-0ZGRUBER, D.Zlatá kniha komunikace.Ostrava:Repronis, 2005.80-7329-092-8ZFISHER, R. -- URY, W. -- PATTON, B.Jak dosáhnout souhlasu : zásady úspěšného vyjednávání.Praha:Management Press, 2004.80-7261-100-3DKŘIVOHLAVÝ, J.Jak si navzájem lépe porozumíme.Praha:Svoboda, 1992.990000646X

Požadavky

Při hodnocení 4+ opakuje student závěrečný test a rozhoduje se mezi hodnocením 3 (dosáhne-li z opravného testu 60 % a více) a 4 (dosáhne-li z opravného testu méně než 60 %).

Garant

Ing. Jiří Velebný

Vyučující

Ing. Jiří Velebný