Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mediální dovednosti (5HP444)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 5HP444 - Mediální dovednosti, Národohospodářská fakulta, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Rozvíjení teoretických znalostí z oblasti masové komunikace, agenda setting medií, redudance a sémantický šum, CNN efekt. Součástí předmětu je práce s informačními zdroji a tvorba odborných článků. Rozvoj komunikačních dovedností, schopnosti klást otázky, argumentace postojů studenta.Část seminářů je teoretická a část má charakter diskuse.Podnikání v mediích, vlastnictví, kontrolaMédiá veřejné službyKoncesionářské poplatky a reklamaKoncentrace a soutěžInformace a její zdrojPráce s informacemiGate keeping, CNN efektŘízení rozhovoruInterkulturní a meziosobní komunikace v žurnalisticeZvládání krizových situacíArgumentaceAgenda setting mediíOvlivňování veřejnosti

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni- definovat specifika financování medií,- rozlišit zájmy zájmových skupin a jejich prezentaci v mediích,- prokázat schopnost zpracovat ekonomický článek a uspořádat tiskovou konferenci,- pracovat s informacemi, rozpoznat kvalitní zdroj informací, analyzovat informační šum, definovat CNN efekt,- rozlišit agenda setting médií od veřejné agendy.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMCQUAIL, D.Úvod do teorie masové komunikace.Praha:Portál, 2009.978-80-7367-574-5ZBURTON, G. -- JIRÁK, J.Úvod do studia médií.Brno:Barrister & Principal, 2001.80-85947-67-6ZMCCOMBS, M E.Agenda setting : nastolování agendy : masová média a veřejné mínění.Praha:Portál, 2009.978-80-7367-591-2DCOBLEY, P. (ed.).Communication theories : critical concepts in media and cultural studies. Volume IV.London:Routledge, 2006.0-415-33201-XDHIERHOLD, E.Rétorika a prezentace : jak s jistotou prezentovat a působivě přednášet, tipy a triky pro úspěšnou prezentaci, vizuální a verbální techniky, přesvědčovací a argumentační strategie, od flipchartu po PowerPoint.Praha:Grada, 2005.80-247-0782-9

Požadavky

Při hodnocení 4+ má student možnost napsat náhradní závěrečný test.

Garant

doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Miroslav Ševčík, CSc.Ing. Martin Zeman