Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Geografie Latinské Ameriky: Města, geografie a ekonomický rozvoj v Latinské Americe (5RE483)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 5RE483 - Geografie Latinské Ameriky: Města, geografie a ekonomický rozvoj v Latinské Americe, Národohospodářská fakulta, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Úvod: definice města. Definice městské geografieb. Metody v městské geografiic. Hlavní teorie v městské geografiid. Klasifikace měst2) Vývoj měst v Latinské Americe, prostorovétrendy a populační dynamikaa. Historie měst v Latinské Americeb. Růst měst a ekonomický rozvoj)3) Uspořádání měst, jejich podoba, strukturalatinskoamerických města.Urbanizaceb. Socioekonomické prostorové trendyměstských ukazatelůc. Staré a nové příměstské zóny v LAd. Rozpory ve využívání půdye. Latinskoamerický městský model4) Případové studiea.Gentrifikace v Santiago de Chileb. Trhy s půdou a městská politika v Brazíliic. Metropolizace a megalopole in LatinskéAmerice

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studentischopni porozumět městské geografii LatinskéAmeriky. Budou schopni použít kvantitativníinformace jako například data ze sčítání lidu, abyporovnali různé latinskoamerické městské oblastia ekonomické, sociální a politické dopady;identifikovat a popsat současné socioekonomickétrendy v tomto konkrétním městském a regionálním kontextu. Rovněž se očekává, žestudent bude schopen čelit komplexním otázkámtýkajícím se měst a jasně řešit problémy nazákladě empirické městské geografické analýzy.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDBORSDORF, A. Cómo modelar el desarrollo y la dinámica de la ciudad latinoamericana. Eure (Santiago), 29(86), 37-49, 2003DBUZAI, G. D. Mapas sociales urbanos. Buenos Aires: Lugar, 2003, 384 s. ISBN 950-892-157-9DDE MATTOS, C. A. Transformación de las ciudades latinoamericanas:¿ Impactos de la globalización?. Eure (Santiago), 28, 5-10, 2002DGILBERT, A. G. The Latin American City. Monthly Review Press, 1998, 224 s. ISBN: 085345938XDHIDALGO, R. De los pequeños condominios a la ciudad vallada: las urbanizaciones cerradas y la nueva geografía social en Santiago de Chile (1990-2000). Eure (Santiago), 30(91), 29-52, 2004DJANOSCHKA, M. El nuevo modelo de la ciudad latinoamericana: fragmentación y privatización. Eure (Santiago), 28(85), 11-20, 2002DORTELLS, V. Cities and urban geography in Latin America (Vol. 5). Universidad Jaume I Servicio De, 2005. ISBN 978-84-8021-517-6.DPORTES, A., ROBERTS, B., ALEJANDRO, G. eds., Las ciudades latinoamericanas. Un análisis comparativo en el umbral del nuevo siglo 1a ed., Buenos Aires: Prometeo Libros, 2005. ISBN 987-574-051-9DSABATINI, F. La segregación social del espacio en las ciudades de América Latina. Serie Azul, 35, 59-70, 2003. SCHTEINGART, M. La división social del espacio en las ciudades. Perfiles latinoamericanos, 19, 13-31, 2001

Požadavky

Výsledná známka bude udělena na základě součtu bodů dosažených účastí na cvičeních (15 %), individuální případovou studií (20 %), prezentací na cvičení (15 %), v průběžném testu (15 %) a při závěrečné ústní zkoušce (35 %). Na cvičeních se budou číst zadané materiály a studenti by měli být připraveni o nich diskutovat. Individuální případová studie by měla sestávat z analýzy konkrétního městského geografického problému. Může se jednat o konkrétní problém v určitém městě, ale i široce specifikovaný problém pro systém měst či regionů v jedné či více zemích. Analýza by měla být jasně strukturovaná, argumenty by měly být podloženy relevantními daty a/nebo teoriemi. Případová studie bude individuální, její rozsah se bude pohybovat od 5 do 10 stran a bude obsahovat tyto části: podnětný titul, abstrakt (do 100 slov), úvod (výzkumné otázky a cíle), metodologii, výsledky a odkazy na literaturu, z níž bylo při práci čerpáno. Při prezentaci budou studenti v 15 až 20 minutách prezentovat svoji případovou studii mimo vyučující hodinu na zvláštním sezení. Průběžný test a závěrečný test budou obsahovat látku pokrytou na cvičeních. Při závěrečné ústní zkoušce bude prověřeno, jak student rozumí tématu kurzu.

Garant

Luis Ernesto Inostroza Pino

Vyučující

Luis Ernesto Inostroza PinoRNDr. Eva Jánská, Ph.D.prof. RNDr. Bohumír Jánský, CSc.RNDr. Jiří Vágner, Ph.D.