Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Oborový ateliér I - Environment - letní (FAVU-B1EN-L)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FAVU-B1EN-L - Oborový ateliér I - Environment - letní, Fakulta výtvarných umění, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Prohloubení schopnosti autorsky reagovat na projektová zadání; praxe ve škále různých medií; volba a užití vhodných prostředků pro vlastní vyjádření; verbální zhodnocení vlastní tvorby, formulování názorů; orientace v kulturním dění současnosti ve vztahu k historii i k mimouměleckým oblastem.

Osnova

1. zadání týkající se prostředí Brna2. společný výstavní projekt3. semestrální práce – zkouškaAteliérovou práci průběžně doplňují konzultace v rámci ateliéru i s externisty, přednášky, návštěvy výstav, exkurze do institucí v souvislosti s řešenými problémy.Nedílnou součástí je i studium literatury a textů souvisejících se site-specific uměním.

Literatura

DEUTCHE, R. Umění a veřejný prostor. In Stav věcí - Sochy v ulicích. Brno: Dům umění města Brna, 2011, s. 145–173.FARVER, J. (ed) Global Conceptualism. NYC: Queens Museum of Art, 1999.HAVRÁNEK, V. et al., The Need to Document. Zürich: JRP Ringier, 2005.KRAUSS, R. Sochařství v rozšíreném poli. In Stav věcí - Sochy v ulicích. Brno: Dům umění města Brna, 2011, s. 66–72.KWON, M. Jedno místo za druhým. In Stav věcí - Sochy v ulicích. Brno: Dům umění města Brna, 2011, s. 173–205.KWON, M. One Place after Another Site-Specific Art and Locational Identity. Cambridge: The MIT Press, 2004.MARCUS, G. Stopy rtěnky, //tajná historie dvacátého století//. Votobia, 1998.MORGANOVÁ, P. Akční umění. Olomouc: Votobia, 1999. POSPISZYL, T. Srovnávací studie. Praha: Agite/Fra, 2005.Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny.ARMLEDER, J. et al., Voids A Retrospective. Paris: Centre Pompidou, 2009.BALDRÁN, Z., HAVRÁNEK, V. (ed) Atlas Transformace. Praha: Tranzit, 2009.BENJAMIN, W. Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon, 1979.BEY, H. Dočasná autonomní zóna. Praha: Tranzit, 2004.BISHOP, C. Artificial Hells, Participatory Art and the Politics of Spectarorship. London : Verso, 2012.BISHOP, C. (ed) Participation. London: Whitechapel and MIT Press, 2006.BOURRIAUD, N. Postprodukce. Praha: Tranzit, 2004.BRADLEY, W., ESCHE, C. (ed) Art and Social Change. London: Tate Publishing, 2008.CÍSAŘ, K. (ed.), Co je to fotografie? Praha: Herrmann & synové, 2004.DIDI-HUBERMAN, G. Ninfa moderna (Esej o spadlé draperii). Praha: Fra, 2010.DIDI-HUBERMAN, G. Před časem. Praha: Barrister & Principal, 2008. [GUST] The Urban Condition: Space, Community, and Self in the Contemporary Metropolis. Rotterdam: 010 Publishers, 1999.[GUST] Post Ex Sub Dis. Urban Fragmentations and Constructions. Rotterdam: 010 Publishers, 2003.HAVRÁNEK, V. (ed), Akce slovo pohyb prostor (kat. výst.). Praha: Galerie hlavního města Prahy 1999.KRIS, E., KURZ, O. Legenda o umělci. Historický pokus. Praha: Arbor vitae, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2008.LANDA de, M. A Thousand Years of Nonlinear History. New York: Zone Books, 2000.LIPPARD, L. Six Years: The Dematerialization of the Art Object from 1966 to 1972. Berkeley: University of California Press, 1997.LUCIE-SMITH, E. Movements in Art since 1945. London: Thames & Hudson, 2001.MITCHEL W. Space, Place, and the Infobahn, City of Bits. Cambridge: The MIT Press, 1999.MITCHEL W. Placing Words, Symbols, Space, and the City. Cambridge: The MIT Press, 2005. NELSON, R., S., SHIFF, R. et al. Kritické pojmy dejín umenia. Bratislava: Slovart, 2004.PIOTROWSKY, P. In the Shadow of Yalta. Art and the Avant-Garde in Eastern Europe 1945–1989. London: Reaktion Books, 2009.PIOTROWSKY, P. Prostorový obrat aneb horizontální dějiny umění. In Umění LVI. 2008, č. 5, s. 378–383.VIDLER, A. The Architectural Uncanny, Essays in the Modern Unhomely, The MIT Press, 1992.VIDLER, A. Warped Space, Art, Architecture, and Anxiety in Modern Culture, The MIT Press, 2002.

Požadavky

Teoretické a praktické zkušenosti z uzavřeného prvního semestru studia.povinná prerekvizita Oborový ateliér I - Environment - zimní

Garant

MgA. Barbora Klímová

Vyučující

MgA. Barbora Klímová