Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítače a programování 2 (FEKT-BPC2E)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FEKT-BPC2E - Počítače a programování 2, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty obecným programovacím návykům, komplexnější algoritmizaci úloh a využití objektového přístupu k programování. Cílem předmětu je rovněž prakticky seznámit studenty se sestavováním programu v jazyce C a se základy objektového programování v jazyce C++ s využitím vývojového prostředí Microsoft Visual Studio.

Osnova

1. Shrnutí základů programování v jazyce C, platformově nezávislé programování v C2. ANSI C, standardní knihovny jazyka C, překlad, preprocesor, direktivy, řetězce v C3. Práce se vstupy a výstupy v jazyce C, práce se soubory4. Pokročilé datové typy, dynamické proměnné, struktura, unie použití dynamických proměnných, lineární seznam, lineární uspořádaný seznam, zásobník, strom.5. Rozsáhlejší ukázková aplikace s využitím dynamických proměnných, čtení a zápisu do souboru a vlastní knihovny funkcí6. Úvod do objektového programování, datové abstrakce, objektové typy, třídy, inicializace, konstruktory, destruktory, definice jednoduchého objektu7. Ukazatel this, práce se třídami, přetěžování operátorů8. Přátelé, členské a nečlenské funkce, třídy a dynamické přidělování paměti9. Standardní konstruktory, kopírovací konstruktory, ukazatele na objekt10. Dědičnost tříd, polymorfismus a virtuální funkce, odvozená třída, polymorfní veřejná dědičnost11. Použití šablony tříd, přátelé, vnořené třídy, výjimky 12. Standardní knihovna šablon, práce se vstupy a výstupy, proudy, práce se soubory13. Grafické výstupy ve Windows

Literatura

Prokop, J. Algoritmy v jazyku C a C++. Praha: Grada Publishing, 2008. (CS)Virius, M. Jazyky C a C++. Komplexní kapesní průvodce. Praha: Grada Publishing, 2005. (CS)Wróblewski, P. Algoritmy. Datové struktury a programovací techniky. Brno: Computer Press, 2004. (CS)Prata, S. Mistrovství v C++. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2007. (CS)Doňar, B., Zaplatílek, K. MATLAB pro začátečníky. Praha: BEN – technická literatura, 2003.Doňar, B., Zaplatílek, K. MATLAB - tvorba uživatelských aplikací. Praha: BEN – technická literatura, 2004.

Požadavky

Jsou požadovány základní znalosti principu činnosti počítačových systémů, jednoduché algoritmizace úloh a základů jazyka C.

Garant

doc. Ing. Jiří Šebesta, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Jiří Šebesta, Ph.D.