Předmět Electrical Power Distribution (FEKT-CDEE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FEKT-CDEE - Electrical Power Distribution, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními problémy distribuce elektrické energie.
Osnova
1. Základní pojmy z elektroenergetiky2. Náhradní obvody za prvky elektrizační soustavy (ES) a jejich parametry3. Základní hlediska pro návrh elektrických sítí- ztráty (výkon v třífázových obvodech se střídavými proudy)- oteplení vodičů- úbytek napětí4. Sítě nn a vn - jednoduché trojfázové vedení- uzlové trojfázové sítě- jednofázové vedení 5. Paralelní a sériová kompenzace6. Sítě vvn- náhrada prvků ES dvojbrany- rovnice a fázorové diagramy7. Poměrné hodnoty veličin v trojfázové soustavě8. Zkratové proudy a jejich vliv na prvky ES9. Matematické modelování ES při výpočtech charakteristických hodnot zkratových proudů souměrných poruch 10. Výpočet charakteristických hodnot zkratových proudů nesouměrných poruch
Literatura
SAADAT, Haidi. Power system analysis. 3rd ed. United States of America: PSA Publishing, 2010, xix, 752 s. ISBN 978-0-9845438-0-9. Blažek,V.,Skala,P.: Electrical Power Distribution, 2006.KERSTING, William H. Distribution system modeling and analysis. 3rd ed. Boca Raton: Taylor & Francis, c2012, xv, 439 p. ISBN 978-1-4398-5622-2. Paar, M., Collection of Examples for Exercices for Course CDEE, 2015
Požadavky
Jsou požadovány znalosti na úrovni středoškolského studia, předně schopnosti práce s goniometrickými funkcemi, operace s komplexními čísly, znalost z oblasti teorie obvodů se zaměřením na ustálený chod a třífázové systémy, dále úspěšně vykonaná zkouška z předmětů CFY1, 2, CMA1, 2 a 3 a CEL1 a 2.
Garant
Ing. Martin Paar, Ph.D.
Vyučující
Ing. Martin Paar, Ph.D.