Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Studiová praxe 1 (FEKT-JSP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FEKT-JSP1 - Studiová praxe 1, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty se záznamem zvuku, technikami střihu, nahrávací technikou, s aspekty nahrávání a zejména úlohou a postavením zvukového režiséra.

Osnova

1. Stručná historie technického vývoje zvukového záznamu a záznamové techniky.2. Techniky střihu.3. Přehled vývoje realizace hudebního záznamu u nás v 50. - 90. letech. 4. Úloha a postavení hudebního režiséra v současném profesionálním nahrávacím týmu, psychologické aspekty nahrávání, 5. Úloha zvukového režiséra, technické aspekty nahrávání. 6.-7. Funkce a využití mikrofonů při nahrávání.8. Funkce a využití mixážních pultů při nahrávání.9.-10. Funkce a využití dynamických procesorů při nahrávání.11. Funkce a využití monitorů při nahrávání. 12. Funkce a využití záznamových zařízení při nahrávání.13. Porovnání analogového a digitálního nahrávacího řetězce.

Literatura

VLACHÝ, V. Praxe zvukové techniky. Praha: Vydavatelství MUZIKUS, 1995. 257 s. ISBN 80-901537-6-3. (CS)FORRÓ, D. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o.. 248 s. ISBN 80-7169-231-X. (CS)FORRÓ, D. Počítače a hudba. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o.. 320 s. ISBN 80-85623-57-9. (CS)ŠÍP, L., Nahrávání a reprodukovaná hudba, Praha, Stát. hudeb. vyd. 1961. (CS)

Požadavky

Jsou požadovány znalosti základních pojmů hudební akustiky, tempových, výrazových a dynamických označení, soustav ladění hudebních nástrojů, dále hudebních intervalů, stupnic a modů, akordů a základních harmonických spojů a zvukových barev. Student, který si zapíše předmět, by měl být schopen analyzovat zákonitosti skladby, posoudit důsledky pro interpretaci, charakterizovat hudební nástroje z hlediska tvorby tónu a herních technik a vytvořit instrumentační studii pro kombinaci nástrojů.

Garant

Mgr. Jan Košulič

Vyučující

Mgr. Jan Košulič