Předmět Marketing (FEKT-MMKG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FEKT-MMKG - Marketing, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Získání širokého spektra znalostí z oblasti marketingu, s orientací na současné pojetí této podnikatelské filosofie. Výklad je doprovázen příklady úspěšných firem, které a kladou důraz na uspokojování potřeb zákazníků. Předmět je orientován na seznámení studentů s řadou pojmů a přístupů, na zvládnutí marketingové terminologie a na získání přehledu a praktických zkušeností s aplikací poznatků v praxi.
Osnova
Úvod do problematiky marketingu, marketingová koncepce řízení, podmínky pro uplatnění marketingu. Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci Specifika marketingu v oblasti služeb Zákazník - charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků Konkurence - charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí Marketingové postupy ve firemní praxi - výrobková politika Marketingové postupy ve firemní praxi - cenová politika Marketingové postupy ve firemní praxi - distribuční politika Marketingové postupy ve firemní praxi - marketingová komunikace Marketingový audit Marketingový výzkum Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce ..)
Literatura
BUREŠ, I.: Poziční strategie v marketingu. Praha. Management press 1998FREEMANTLE, D.: Bezkonkurenční služby zákazníkům. Praha, Manageent press, 1996GLANZ, B.: Jak získat věrné zákazníky. Praha, Grada Publishing, 1996CHALUPSKÝ, V.: Kapitoly z marketingu. VUT Brno, 1994JANEČKOVÁ, L.: Marketing služeb. Slezská Universita, Karvin 1996KOTLER, P.: Marketing management. Praha, Victoria Publishing, 1992KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha, Management Press, 2000
Požadavky
Jsou požadovány znalosti na úrovni bakalářského studia.
Garant
doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA
Vyučující
doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA