Předmět Pedagogická psychologie (FEKT-XPSO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FEKT-XPSO - Pedagogická psychologie, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předmět posluchačům poskytne základní orientaci v psychologické terminologii a stěžejních psychologických koncepcích. Významněji by měl přispět k vypěstování psychologického náhledu na problém, který budou moci prakticky uplatnit v budoucí vlastní pedagogické praxi i osobním životě.
Osnova
I. Psychologické systémy.II. Sociální psychologie a psychologie komunikace.III. Vývojová psychologie. IV. Psychologie osobnosti.V. Kognitivní psychologie.VI. Pedagogická a školní psychologie.
Literatura
Plháková, A.: Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2003.viz elektronické texty pro daný obor na www.feec.vutbr.czČáp, J.: Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996.Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001.Sternberg, R.J.: Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002.Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Přiručka pro učitele. Praha: Portál, 1997.Kolář, M.: Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 1997.Hartl, P., Hartlová, H.: Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000.Tegze O.: Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2003.Macek, P.: Adolescence. Psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999.Mareš, J.: Styly žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000.Mareš, J., Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995.Vališová, A.: Asertivita v rodině a ve škole. Bratislava: KU, 2002.Míček, L., Zeman, V.: Učitel a stres. Brno: FFMU, 1992, Opava: 1997.Serfontein, G.: Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999.
Požadavky
Základním vstupním předpokladem je především zájem o danou problematiku.
Garant
Ing. Martin Jílek
Vyučující
Ing. Martin Jílek