Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomie informačních produktů (FIT-EIP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FIT-EIP - Ekonomie informačních produktů, Fakulta informačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je výklad faktorů podmiňujících úspěch výpočetních a komunikačních produktů v návaznosti na sféru služeb založených na informačních technologiích v širším kontextu moderní mikroekonomické teorie. Stěžejní oblastí je aplikace standardních mikroekonomických analýz do neustále se rozvíjející a měnící oblasti informačních produktů a infrastruktury.

Osnova

Osnova přednášek:Úvod - definice základních pojmů - IS/IT, informační zboží atp. Informační společnost - hlavní rysy, směry vývoje a trendy Business oblast, ekonomika a informační technologie Informační management a marketing Cena IT zboží Vytváření různých verzí informačního zboží Informace ve vědě, technice a medicíně (STM)Copyright, otázky autorských právUzamčení, náklady přechodu a jak tyto situace poznat Sítě, síťová ekonomika a pozitivní zpětná vazba Standardy a kompatibilita - kooperace, válka standardůEkonomika standardů v informačních sítích Závěrečné shrnutí a zhodnocení základních aspektů oblasti managementu a ekonomie informačních produktů, debata seminárních prací.Osnova počítačových cvičení:Základní seznámení se simulační hrou JA TITANAbsolvování jednotlivých hracích kolVyhodnocení úspěšnosti, kritické zhodnocení

Literatura

Kolektiv autorů: Online marketing. 1. vydání Praha: Computer Press, 2014. ISBN: 978-0-251-41557.MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN: 80-24719-11-8. Johns, A.: Pirátství - Boje o duševní vlastnictví od Gutenberga po Gatese. 1. vydání Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-711-9.JANOUCH, V.: Internetový marketing. 1. vydání Praha: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.ZUZÁK, R.: Strategické řízení podniku. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.MALÝ, Josef. Oceňování průmyslového vlastnictví: nové přístupy. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2007. 182 s. ISBN 978-80-7179-464-6. Macho-Stadler And J. D. Perez-Castrillo. An Introduction to the Economics of Information: Incentives and Contracts. 2001. 0-19-924325-5 P. Bolton, M. Dewatripont. Contract Theory. 2005. 978-026202576 J. Laffont And D. Martimort. The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model. 2002. 978-069109184 B. Salanie. The Economics of Contracts. 2005. 978-026219525 Veber, Jaromír a kol.(2000): Management: Základy, prosperita, globalizace. C. Shapiro and Varian, H. (1999), Information Rules - A Strategic Guide to the Network Economy, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.Varian, Hal R. (1998): Markets for Information Goods. Downes, Larry - Mui, Chunka (1998): Unleashing the Killer App: Digital Strategies for Market DominanceFiala, P.: Síťová ekonomika. 1. vydání Praha: Professional Publishing, 2008.ISBN 80-86946-69-6.COURCOUBETIS, C., Weber, R.: Pricing Communication Networks: Economics, Technology and Modelling. Wiley,2003. ISBN: 978-0-470-85130.FOTR, J., HÁJEK, S. a kol.: Tvorba strategie a strategické plánování. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.JANOUCH, V.: Internetový marketing. 1. vydání Praha: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.HANNA, Nessim; DODGE, Robert. Pricing: Zásady a postupy tvorby cen. 1. vydání. Praha: Management Press, 1997. 203 s. ISBN 80-85943-34-4.

Požadavky

Nejsou žádné prerekvizity.

Garant

Ing. Šárka Květoňová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Šárka Květoňová, Ph.D.