Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do softwarového inženýrství (FIT-IUS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FIT-IUS - Úvod do softwarového inženýrství, Fakulta informačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získat přehled v oblasti výstavby rozsáhlých softwarových systémů. Seznámit s procesem tvorby softwaru. Proces tvorby softwarového systému se analyzuje jako integrace vývoje systému, zabezpečení kvality softwaru a managementu softwarového projektu. Seznámit s etapami životního cyklu softwaru. Pozornost se věnuje všem etapám, zejména analýze a specifikaci požadavků a metodám návrhu softwaru. Naučit se používat základní modely UML a osvojit si metodiku modelování v UML.

Osnova

Osnova přednášek:Charakteristika softwarového inženýrství, přehled přístupů k vývoji softwaru.Životní cyklus softwaru, modely životního cyklu.Analýza a specifikace požadavků, typy požadavků, techniky komunikace a modelování (diagram případů užití).Strukturovaná analýza a návrh, přehled metodik a modelovacích technik. Diagramy DFD a ERD.Objektově orientovaná analýza a návrh, přehled metodik a modelovacích technik. Jazyk UML (Unified Modelling Language), diagramy tříd a objektů.Modelovací prostředky jazyka UML - diagram aktivit, sekvenční diagram, diagram komunikace, stavový diagram. Jazyk OCL.Komplexní modelování v UML.Návrhové vzory.Implementace a testování softwaru. Agilní metodiky vývoje softwaru.Provoz a údržba softwaru.Řízení softwarových projektů.Zajištění kvality softwaru, ochrana intelektuálního vlastnictví, etický kodex softwarového inženýra.Osnova ostatní - projekty, práce:Model informačního systému (30 bodů)

Literatura

Kočí, R., Křena, B.: Úvod do softwarového inženýrství. Studijní opora, Vysoké učení technické v Brně, 2010. Objektově orientované modelování systémů - učební text : učební text zaměřený na jazyk UML 2.0. Vysoké učení technické v Brně, 2004. Arlow, J., Neustadt, I.: UML2 a unifikovaný proces vývoje aplikací. Computer Press, Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1503-9.Beck, K.: Extrémní programování, Grada Publishing, Praha, 2002. ISBN 80-247-0300-9. Page-Jones, M.: Základy objektově orientovaného návrhu v UML, ISBN 80-247-0210-X. Paleta, P.: Co programátory ve škole neučí aneb Softwarové inženýrství v reálné praxi, ISBN 80-251-0073-1. Pezze, M., Young, M. Software Testing and Analysis: Process, Principles, and Techniques. John Wiley & Sons, 2007. ISBN 978-0-471-45593-6. Richta, K., Sochor, J.: Softwarové inženýrství I. Vydavatelství ČVUT, Praha 1996 (dotisk 1998). ISBN: 80-01-01428-2.

Požadavky

Předmět je umístěn v zimním semestru prvního ročníku bakalářského studijního programu. U studentů se proto předpokládají pouze běžné znalosti práce s počítačem na úrovni střední školy.

Garant

Ing. Bohuslav Křena, Ph.D.

Vyučující

Ing. Bohuslav Křena, Ph.D.