Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy počítačové grafiky (FIT-IZG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FIT-IZG - Základy počítačové grafiky, Fakulta informačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získat přehled v oblasti základních principů rovinné (2D) a prostorové (3D) počítačové grafiky. Seznámit se základními algoritmy a metodami tvorby grafického zobrazení vektorových objektů ve 2D a 3D scénách, především: rasterizace 2D objektů; ořezávání a vyplňování 2D oblastí; transformace objektů; řešení viditelnost, osvětlení, stínování a texturování 3D objektů. Seznámit s principem a použitím hlavních 2D a 3D grafických rozhraní. Naučit se získané znalosti implementovat a používat v reálných grafických aplikacích.

Osnova

Osnova přednášek:Úvod do současné počítačové grafiky, základní principy zobrazování (rastrový / vektorový).Barvy a barevné modely. Redukce barevneho prostoru, barevný a monochromatický obraz.Generování základních objektů v rastru, antialiasing.Vyplňování uzavřených oblastí.Ořezání ve 2D.Transformace ve 2D.Křivky v počítačové grafice.Základní principy 2D grafických API, minimalistické 2D kreslítko.Reprezentace 3D objektů.Základy vykreslování 3D scény, 3D transformace a projekce. Řešení viditelnosti 3D objektů.Lokální osvětlovací modely a spojité stínování ploch. Textury a texturování.Základy fotorealistického zobrazování, raytracing a radiozita.Moderní počítačová grafika a principy 3D grafických API, vykreslovací řetězec. Úvod do OpenGL. Osnova numerických cvičení:Úvod do cvičení (knihovna SDL, nástroje, kompilace).Grafické formáty, redukce barevného prostoru obrazu. Generování základních objektů v rastru. Zobrazování 2D spline křivek. Vyplňování uzavřených objektů ve 2D. 3D transformace. Základy OpenGL.Osnova ostatní - projekty, práce:Samostatně řešený projekt vztahující se k problematice předmětu.

Literatura

Žára, J., Beneš, B., Felkel, P., Moderní počítačová grafika, ComputerPress, 1999 Žára, J., Počítačová grafika - principy a algoritmy, GRADA, 1992 Materiály k přednáškám "Základy počítačové grafiky", http://www.fit.vutbr.cz/study/course-l.php?id=92 Foley, J., D., et al., Computer Graphics: Principles and Practise, Addison-Wesley, 1992 Watt, A., 3D Computer Graphics, Addison-Wesley, 1993 Watt, A., Watt, M., Advanced Animation and Rendering Techniques: Theory and Practise, Addison-Wesley, 1992 Watt, A., Policarpo, F., The Computer Image, Addison-Wesley, 1998 Thalmann, N., M., Thalmann, D., Computer Animation: Theory and Practise (Second Revised Edition), Springer-Verlag, 1990

Požadavky

Nejsou žádné prerekvizity.

Garant

Ing. Michal Španěl, Ph.D.

Vyučující

Ing. Michal Španěl, Ph.D.