Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Moderní metody zobrazování 3D scény (FIT-MMD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FIT-MMD - Moderní metody zobrazování 3D scény, Fakulta informačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Seznámit se s moderními metodami a postupy při analýze grafických a vizualizačních úloh. Seznámit se s postupy efektivního zobrazování dat. Naučit se samostatně zpracovávat zdroje na WWW a v literatuře z oblasti vizualizace a počítačové grafiky. Seznámit se s metodami užívanými pro technické aplikace.

Osnova

Osnova přednášek:V první části semestru je výuka formou standardních "přednášek učitele studentům".Rozpis témat (příklad):1) Úvod, ověření znalostí, detailní naplánování témat přednášek2) Rastrovací metodypro použití ve vizualizaci, techniky počítačové grafiky pro vizualizaci3) Vizualizační techniky pro vědeckotechnická datavýsledky měření různých druhů4) Vizualizace vektorových polí a obdobných typů (neskalárních) dat5) Nerealistická vizualizace - umělé barvy, nerealistické stínování6) Vizualizace speciálních dat z oblasti informačních technologií7) Záver přednášek, zpracování témat seminářůV další části semestru je výuka vedena formou seminářů, kdy studenti přednesou prezentaci na dané téma a k tomuto tématu je vedena diskuse. Osnova ostatní - projekty, práce:Individuálně zadané prezentace

Literatura

Pattanaik. S. N.: Computational Methods for Global Illumination and Visualization of Complex 3D Environments, Doctoral Thesis, Natinal Centre for Software Technology, Bombay, India, 1993 Hearn, D., Baker, M. P., Computer Graphics, Prentice Hall, USA, 1996 Watt. A., Watt, M.: Advanced Animation and Rendering Techniques, Theory and Practise, Addison-Wesley, USA, 1992 Thompson, N.: 3D Graphics Programming for Windows 95, Microsoft Press, USA 1996 Foley. J., Van Dam. A., Feiner. S., Hughes. J: Computer Graphics Principle & Practise, Addison Wesley, USA, 1996 Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012 Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-XWatt. A., Watt, M.: Advanced Animation and Rendering Techniques, Theory and Practise, Addison-Wesley, USA, 1992 Thompson, N.: 3D Graphics Programming for Windows 95, Microsoft Press, USA 1996 Foley. J., Van Dam. A., Feiner. S., Hughes. J: Computer Graphics Principle & Practise, Addison Wesley, USA, 1996 Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012 Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X

Požadavky

Absolvování základního kurzu počítačové grafiky, případně obdobného kurzu v závislosti na vystudovaném bakalářském nebo magisterském oboru.

Garant

prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík

Vyučující

prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík