Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Multimédia (FIT-MUL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FIT-MUL - Multimédia, Fakulta informačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Naučit se a porozumět základním metodám zpracování obrazu a zvuku jako 2D a 1D signálů. Seznámit se s postupy komprese a dekomprese obrazových a zvukových dat v prostředí PC. Naučit se pracovat s programátorskými rozhraními pro obraz, zvuk a video. Seznámit se s datovými formáty pro obraz a zvuk. Seznámit se se základními vlastnostmi digitálních signálových procesorů. Naučit se rastrovým operacím ve Windows API, DirectX a OpenGL a zvukovému rozhraním Windows API a DirectX. Seznámit se s výhledem zpracování multimediálních dat do budoucnosti.

Osnova

Osnova přednášek:Úvod do multimédií, multimediální periferní zařízení, přehled potřebných prerekvizit Vztah zpracování signálu a multimédií, příklady Signálové procesory a jejich vlastnosti, příklad zpracování zvuku signálovým procesorem "Case study" návrhu systému se signálovým procesorem Windows API pro práci se zvukem a videosignálem I Windows API pro práci s videosignálem II, rastrové operace Formáty dat pro obraz a zvuk, digitalizace a kódování Komprese obrazu a videosekvencí Komprese zvuku Rozhraní DirectX - rastrové operace Rozhraní DirectX - zvuk Rozhraní OpenGL - rastrové operace Programátorská rozhraní pro programování multimédiíOsnova počítačových cvičení:Úvodní laboratorní cvičení, seznámení s pomůckami Návrh zvukových filtrů a jejich realizace Rastrové operace Windows API Zpracování videosekvencí Komprese JPEG - nastavení koeficientů DCT DirectX rozhraní pro obraz a zvukOsnova ostatní - projekty, práce:Individuálně zadávené projekty trvající po celou dobu kursu

Literatura

Wodtke, M.: Mind Over Media, McGraw-Hill, New York, USA, 1993, ISBN 0-07-067633-X Simon, R. J.: Multimedia & ODBC API Bible, Watte Group Press, Carte Madera, CA, USA, 1996, ISBN 1-57169-011-5 IEEE Multimedia, IEEE, USA - série časopisů - různé články Oney, W.: Systems Programming for Windows, Microsoft Press, Redmond, WA, USA, 1996, ISBN 1-55615-949-8 Wodtke, M.: Mind Over Media, McGraw-Hill, New York, USA, 1993, ISBN 0-07-067633-X Wodaski, R.: PC Video Madness, SAMS Publishing, Carmel, IN, USA, 1993, ISBN 0-672-30322-1 Wodaski, R.: Multimedia Madness, SAMS Publishing, Carmel, IN, USA, 1992, ISBN 0-672-30249-7

Požadavky

Základní znalost programování v C/C++, základy zpracování signálu.

Garant

prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík

Vyučující

prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík